Tourism

برگزاری سومین جلسه مدیریت سفرهای نوروز شهرستان فردوس

سومین جلسه مدیریت سفرهای نوروز ۱۴۰۲ به ریاست فرماندار شهرستان فردوس برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مهدی روشن فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان از مسئولین کمیته‌ها و اعضای ستاد خدمات سفر و مجموعه نهادها و بخش خصوصی نظیر امامزادگان، آبگرم معدنی، تأسیسات گردشگری در خصوص پیگیری و برنامه‌ریزی برای اجرای مصوبات جلسات ستاد خدمات سفر و ارائه خدمات شایسته به مسافران تشکر کرد.
فرماندار قاین اظهار داشت: برند فردوس، گردشگری است و تمام ادارات و نهادها باید به این مهم توجه و در راستای تحقق فردوس به‌عنوان قطب گردشگری با رویکرد معرفی ظرفیت‌های گردشگری، درآمدزایی و اشتعال‌زایی تلاش کنند.
روشن با اشاره به ‌پیش‌بینی افزایش حجم مسافرت هموطنان در نوروز ۱۴۰۲ گفت: با توجه به موقعیت شهرستان و قرار گرفتن در شاهراهای اصلی، پنج امتیاز برای ارزیابی اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در نظر گرفته شده که کاهش تصادفات به‌عنوان اولین امتیاز باید موردتوجه اعضای ستاد و نهادهای مرتبط قرار بگیرد.
او بیان کرد: راه‌اندازی کمپین ۳۰_۶۰ که بیشترین تصادفات در این نقاط اتفاق می‌افتد و ادارات امور عشایر، راهداری، پلیس راهور و میراث‌فرهنگی باید رصد و عملیاتی کنند.
فرماندار فردوس ادامه داد: شهرداری‌ها به‌عنوان کمیته امور شهرداری‌های ستاد خدمات سفر با زیباسازی و نصب المان‌های نوروزی و اجرای برنامه‌ها و …نقش ویژه در معرفی ظرفیت‌های شهرستان دارند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیشترین استفاده مسافران از پارک‌ها و کمپ‌های گردشگری خواهد بود، رعایت نظافت و موارد بهداشتی و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های سطح شهرستان باید مدنظر قرار بگیرد.
روشن با اشاره به راه‌اندازی سامانه جانا و تحلیل و بررسی آمارهای ستاد خدمات سفر توسط مقامات استانی و کشوری، بر ثبت به‌موقع آمار و داده‌های اطلاعاتی مربوط به ستاد خدمات سفر شهرستان توسط ادارات مرتبط (میراث‌فرهنگی، راهداری، تعزیرات حکومتی، پلیس راهور، شبکه بهداشت، امور عشایر و …) در سامانه جانا تأکید کرد.
او همچنین بر آماده‌سازی جاذبه‌های گردشگری برای استقبال و بازدید گردشگران، نصب بنرهای راهنمای مسافران، ستادهای اسکان و بازارچه‌های نوروزی، تأمین اقلام اساسی موردنیاز گردشگران، نظارت بر رعایت نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی و کمپ‌های گردشگری و … نیز تأکید کرد.
در این جلسه اکبری معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار عنوان کرد: با توجه به اینکه فردوس در مسیر زائران مشهدالرضا (ع) واقع شده ساماندهی ورودی‌های شهرستان، نظافت و جمع‌آوری پسماندها و …در اولویت شهرداری‌ها و نهادهای مرتبط باشد.
اکبری همچنین گفت: در ایام نوروز کلیه ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان ضمن انجام تمهیدات لازم و اجرای مصوبات در آمادگی کامل باشند.
کاظم شبنم‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی خدمات سفر و مصوبات جلسات قبلی ستاد، بر همکاری اعضای ستاد در اجرای مصوبات تا حصول نتیجه تأکید کرد.
شبنم‌زاده همچنین گفت: در راستای حمایت از بخش خصوصی و معرفی ظرفیت‌های شهرستان، با حمایت فرماندار و معاون عمرانی و با همکابرای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان تعداد ۷ نیروی راهنمای مسافران جذب و آموزش‌های لازم داده شده و در محل ابنیه تاریخی نیز حضور خواهند داشت.
او ادامه داد: تعداد ۲۰ هزار بروشور معرفی ظرفیت‌های شهرستان و مراکز گردشگری به همراه با درج نقشه گردشگری شهرستان چاپ و در این ایام بین مسافران توزیع خواهد شد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish