Cultural Heritage

7 پرونده میراث‌فرهنگی در جلسه شورای ثبت خراسان جنوبی بررسی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: 7 پرونده میراث‌فرهنگی ناملموس در جلسه شورای ثبت خراسان جنوبی بررسی شد و به تصویب رسید.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز دو‌شنبه 8 آبان‌ماه ۱۴۰2 بیان کرد: در جلسه شورای ثبت معنوی که با حضور معاونین اداره‌کل و مسئولین حوزه‌های حراست و حقوقی، اساتید دانشگاه و اعضای شورا برگزار شد، 7 پرونده اثر معنوی مربوط به مهارت‌های صنایع‌دستی، آیین‌ها، نان‌های محلی و همچنین یک پرونده اقدامات پاسدارانه بررسی شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: این پرونده‌های بعد از تبادل نظر اعضاء، با اتفاق نظر اعضای جلسه مورد تائید قرار گرفت و برای ثبت در فهرست آثار معنوی (ناملموس) کشور به وزارت‌‌خانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شد.
شاه‌وردی گفت: میراث‌فرهنگی ناملموس یا همان فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش معنوی و فرهنگی بالایی دارند و از دستاوردهای معنوی هر قوم و تمدن محسوب می‌شود که به نوعی ریشه در هویت و دیدگاه آن‌ها دارد، از این رو ثبت ملی، ماندگاری و حفظ آنها در ارتباطی مستقیم با روح و هویت مردم هر منطقه و کشور است.
او افزود: ثبت ملی آثار ناملموس می‌تواند موجب آشنایی بیشتر، ماندگاری و معرفی هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ هر منطقه شود. بنابراین یکی از سیاست‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ثبت آثار ناملموس در فهرست آثار ملی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه حفظ میراث معنوی بسیار دشوارتر از حفظ میراث‌فرهنگی مادی است، تاکید کرد: هر اقدام پاسدارانه که در حفظ و معرفی میراث معنوی کمک کننده باشد، باید انجام شود و پاسداری از میرا‌ث‌فرهنگی ناملموس باید در اولویت قرار گیرد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish