Cultural Heritage

امام جمعه طبس: ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان طبس نگاه ویژه مسئولین را می‌طلبد

امام جمعه شهرستان طبس گفت: ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان طبس نگاه ویژه مسئولین را می‌طلبد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در دیدار با کارکنان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی و تقدیر و تشکر از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و اقدامات ریاست و کارکنان این اداره، گفت: شهرستان طبس دارای غنای فرهنگی و تاریخی بسیار بالایی است و ظرفیت‌های متعدد خدادادی در حوزه گردشگری و صنعت توریسم دارد که همه‌ساله میزبان خیل عظیم زائران و گردشگران از اقصی نقاط کشور هستیم.
امام جمعه شهرستان طبس افزود: در قرآن کریم روایات متعددی در مورد اهمیت سیر و سیاحت و سفر بیان شده و مقام معظم رهبری مدظله العالی هم بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تاکید داشته‌اند. البته که گردشگران و مسافران باید به فرهنگ جامعه میزبان احترام بگذارند و رعایت موازین شرعی به‌عنوان یک اصل مورد تاکید است که اقدامات خوبی هم در این مدت صورت گرفته است.
او مردم شهرستان را خونگرم و مهمان‌نواز توصیف کرد و گفت: وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) چهره شهر را به لحاظ فرهنگی و معنویت تحت تاثیر قرار داده و امروز شهر طبس به‌عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور شناخته می‌شود که مشخص است در زمینه گردشگری مذهبی هم دارای ظرفیت بسیار بالایی است.
حجت الاسلام محمدی افزود: حوزه فعالیت میراث‌فرهنگی بسیار گسترده است و علاوه بر آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری، زمینه‌های مختلفی در حوزه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی دارد که علاوه بر فعالیت هنری به‌عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها می‌توان مورد توجه قرار گیرد و این تلاش مضاعف میراث‌فرهنگی و سایر دستگاههای مرتبط را می‌طلبد.
محمد عرب رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس ضمن تشکر از راهنمایی‌ها و همراهی‌های امام جمعه طبس، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در سال گذشته ارائه داد و گفت: واقعا ظرفیت‌های حوزه تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و رشته‌های صنایع‌دستی در شهرستان طبس بسیار بالاست که امیدورایم با همراهی و همکاری همه مسئولین و دلسوزان و البته همراهی مردم بتوانیم از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو برای توسعه و پیشرفت روزافزون شهرستان استفاده کنیم.

Show More

Tabas office

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish