Cultural Heritage

برگزاری نشست حکیم عمر خیام نیشابوری در موزه مردم شناسی فردوس

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی، نشست برداشت حکیم عمر خیام نیشابوری روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403، در محل موزه مردم‌شناسی فردوس برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده بیان کرد: شاعران و ادیبان، سرمایه‌های فرهنگی یک جامعه هستند که خدمت‌های ارزشمند آنان، بیانگر بینش و نگرش مردمان روزگار آنها است، غیاث الدین ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام از جمله این بزرگان ایران به شمار می‌رود که با اندیشه‌های فلسفی و ادبی خویش، آثاری تاثیرگذار به یادگار گذاشت.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: در نشست برداشت حکیم عمر خیام نیشابوری که با همکاری کتابکده فرهنگ تون و با حضور اساتید و بزرگان ادب و فرهنگ شهرستان برگزار شد دکتر حمیدرضا سلیمانیان به ایراد سخنانی در خصوص حکیم عمر خیام و اندیشه‌ها و افکار فلسفی او پرداخت.
او گفت: در حاشیه این مراسم زهرا خزاف مقدم از دانش‌آموزان پرتلاش و خلاق شهرستان، با اجرای نقالی بخشی از شاهنامه فردوسی، گرمی بخش این محفل ادبی شد.

Show More

Ferdows office

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish