General manager

جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی که در محل بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی برپا شده بود، گفت: میراث ماندگار خراسان جنوبی، نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است که در طول هزاران سال توسط مردم این خطه پرتلاش خلق و به یادگار مانده است.
مهندس ضرغامی جشنواره ملی عکس میراث ماندگار را یک جشنواره خلاقانه دانست و گفت: در این جشنواره ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی به خوبی در قالب تصاویر زیبا و گویا به تصویر کشیده شده است.
او بیان کرد: تماشای این تصاویر مانند بازدیدی از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعت، صنایع‌دستی و مردم شناسی سراسر استان بود.
وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: عکس‌های این نمایشگاه بسیار باکیفیت و شبیه تابلوی نقاشی هستند و زندگی در این عکس ها جریان دارد.
ضرغامی گفت: باید محلی برای نمایش دائمی این عکس‌ها در نظر گرفته شود و در قالب کتاب نفیسی چاپ شود.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده نمایشگاه این جشنواره در مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و ۸ مرکز استان کشور به نمایش در خواهد آمد.
شاه‌وردی گفت: دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، خردادماه ۱۴۰۲ با حضور ۷۵ عکاس مطرح کشوری و استانی برگزار شد و عکاسان ۲ روز در بیرجند و ۲ روز در قالب اردوهای جداگانه به ۱۰ شهرستان استان سفر کردند و در سه بخش جداگانه با هم به رقابت پرداختند و خروجی جشنواره ۲ هزار ۵۵۰ عکس با کیفیت بود که ۱۰۰ عکس توسط هیات داوران به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شدند.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish