General manager

پنج برنامه محوری بزرگداشت آیت الله رئیسی در بیرجند اعلام شد

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: پنج برنامه محوری بزرگداشت آیت الله رئیسی در کنار برنامه‌های خودجوش مردمی در بیرجند برنامه‌ریزی شده است.
جواد قناعت روز دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه 1403 در جلسه برنامه‌ریزی مراسم شهادت رئیس جمهور و هیات همراه که در دفتر استاندار برگزار شد افزود: همچنین برنامه‌های محوری و مردمی در روستا، شهرها و مراکز شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران در حال برنامه‌ریزی است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: صبح امروز مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان حاضر شدند سپس جلسه تکمیلی با حضور مدیران دست اندرکار برگزاری مراسم برگزار و برنامه‌ریزی لازم انجام شد.
او اظهار کرد: بخشی از برنامه‌ها محوری یا متمرکز است که توسط نهادها و دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود، بخشی نیز مردمی و خودجوش در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.
قناعت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در کشور پنج روز عزای عمومی اعلام کردند، افزود: از امروز ۳۱ اردیبهشت هر روز یک برنامه محوری در مرکز استان برگزار خواهیم کرد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: نخستین برنامه محوری ساعت ۱۹:۳۰ امروز در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، سه‌شنبه اول خرداد ساعت ۱۹:۳۰ در مسجد امام حسین (ع)، چهارشنبه دوم خرداد همین ساعت حسینیه جماران، پنجشنبه سوم خرداد ساعت ۱۷ گلزار شهدای بیرجند و برنامه پنجم چهارم خرداد همراه با نماز جمعه خواهد بود که در مرکز استان یک ساعت قبل از برپایی نماز در مصلای المهدی (عج) تعیین شده است.
او اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در روند اجرای کارها هیچ خللی ایجاد نمی‌شود و جای نگرانی نیست لذا مردم نگران نباشند و در حال پیش‌بینی مقدمات برنامه‌ها هستیم اما در کنار آن روند معمول جلسات را داریم.
قناعت گفت: امروز مقام معظم رهبری تمامی اختیارات ریاست جمهوری را بر اساس ظرفیت‌های قانونی و اصل ۱۳۱ قانون اساسی به معاون اول رئیس جمهور واگذار کردند و روند برگزاری مراسم‌ تشییع پیکر شهدای خدمت طبق برنامه پیش می‌رود.
او با بیان اینکه آیت الله رئیسی به سعادت اخروی و کمال رسید و مزد خدمات خالصانه خود را گرفت افزود: شهادت، مزد و پاداش خدمت صادقانه و بی‌منت ایشان است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خستگی‌ناپذیری را از خصوصیات شایسته آیت الله رئیسی عنوان کردند گفت: رئیس جمهور شهید یکی از یاران باوفا و صدیق مقام معظم رهبری بود.
او عنوان کرد: با انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست جمهوری، جریان اصیل و ناب ولایی و انقلابی به این اطمینان خاطر رسید که بعد از سال‌ها، رئیس جمهوری سکان امور را به دست گرفته که بی‌منت برای مردم کار خواهد کرد.
قناعت گفت: نیروهای انقلابی از این حیث خیال شان راحت بود که این سرباز ولایت تابع ولایت فقیه خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر طراحی پوستر اختصاصی برای آیین‌های سوگواری و یادبود استان گفت: آیت الله رئیسی بسیار مخلصانه، صادقانه، بی ریا و جهادی تلاش و کوشش کرد که در خاطر ملت ایران خواهد ماند.
او با بیان اینکه این گونه شهادت‌ها انقلاب را بیمه می‌کند افزود: همه مردم کشور یک منتخب و مردم خراسان جنوبی ۲ منتخب خود در ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری را از دست دادند لذا از دست دادن آیت الله رئیسی برای ملت ایران به ویژه مردم خراسان جنوبی غمی دردناک، بزرگ و جانسوز است.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish