General manager

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی:خراسان جنوبی دارای 4 پایگاه میراث جهانی و 5 پایگاه ملی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با 9 اثر جهانی، هزار و ۵۵ اثر ملی، 3 هزار و 655 اثر شناسایی‌شده از ظرفیت خوبی برخوردار است و از ۲۶ پایگاه جهانی در کشور، استان خراسان جنوبی دارای 4 پایگاه میراث جهانی و 5 پایگاه ملی است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در جلسه با رضا سامه مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: دفتر پایگاه‌های جهانی باغ اکبریه، بیابان لوت، مجموعه قنوات بلده و ژئوپارک طبس در استان فعال است و بزودی دفتر پایگاه‌های جهانی کاروانسرای‌های استان نیز راه‌اندازی خواهد شد. دبیرخانه روستای جهانی خراشاد نیز در این روستا راه‌اندازی شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: پایگاه‌های ملی بافت تاریخی بیرجند، بافت تاریخی خوسف، بافت تاریخی تون، بافت تاریخی بشرویه و آسبادها در استان فعال است.
در این جلسه در خصوص بررسی وضعیت پایگاه‌های جهانی و ملی استان در حوزه‌های اعتباری، رویدادها، پرسنلی و پرونده‌های جهانی ثبت شده و در حال ثبت بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری شد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish