General manager

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نخستین نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان خراسان جنوبی همزمان با هفته فرهنگی استان برگزار می‌شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی روز یک‌شنبه 11 دی‌ماه 1401 در نشست برنامه‌ریزی هفته فرهنگی استان که به‌منظور همفکری و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان پیرامون نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بیان کرد: هفته فرهنگی خراسان جنوبی با اجرای 16 برنامه محوری از 24 لغایت 28 دی‌ماه 1401 برگزار می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به مشکلاتی که شاید در برخی حوزه‌ها مخصوصا در حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی در ماه‌های گذشته ایجاد شده است و تلاش جبهه معاند در کشور در قالب جنگ ترکیبی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضرورت دارد برای ایجاد فضای شاد و آرام در جامعه با برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب هفته فرهنگی استان اقدام شود.
طالبی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده 16 برنامه محوری در استان برای تقویت روحیه نشاط و امید برگزار خواهد شد.
او اظهار داشت: برنامه‌های موردنظر با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و با محتوای کیفی و کمی پیش‌بینی شده و در رویداد برنامه‌های محوری جشنواره ملی زن روستایی و عشایری و بزرگداشت مفاخر استان، موسیقی مقامی و جشنواره فرهنگی و آیین‌های محلی و نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر برگزاری هفته فرهنگی استان نیز از مشارکت حدود 16 دستگاه اجرایی و متولی حوزه فرهنگ در این جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه خروجی عملکرد دستگاه‌ها در بخش فرهنگی است.
شاه‌وردی افزود برنامه‌ریزی شده است تا نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان از تاریخ 24 تا 28 دی‌ماه در دو زمان صبح و بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان باشد.
او گفت: انشاء الله در نوبت صبح این نمایشگاه مورد بازدید جوامع هدف دستگاه‌های اجرایی حاضر و متولی فرهنگ و در نوبت عصر نیز پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.
شاه‌وردی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مسابقات ورزشی، اجرای مراسم موسیقی آیینی و سنتی، قصه‌گویی، نمایش تئاتر خیابانی، اجرای نمادین مراسم عروسی مردم روستای چنشت و رونمایی از لوح ثبتی کلاه پولی به‌عنوان میراث ناملموس استان را از مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان برشمرد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish