General manager

پیام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی به مناسبت “روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی”

به نام خدا
“کشور بزرگ و ملت عظیم‌الشأن ما علاوه برجهات تاریخی و فرهنگی و میراث بسیار گران‌قیمتی که از گذشته دارد، خود او آفریننده افتخارات و ارزش‌هاست.” مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
میراث فرهنگی یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشور است و حفظ میراث فرهنگی، وظیفه‌ای همگانی و همیشگی است آثار به‌جامانده از قلب تاریخ، میراث گران بهایی است که بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشورهاست. علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان، چراغ راه مردمی است که با تکیه‌بر اصالت خویش، فرهنگ تاریخی را حفظ و بر حکمت‌ها ارزش می‌نهد.
استان خراسان جنوبی با موقعیت جغرافیای خاص، فرهنگ تمدن غنی و بافت بومی و جاذبه‌های طبیعی و بکر و با ثبت ۵ اثر جهانی، هزار و ده اثر ملی، دو هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی‌شده یکی از استان‌های با پیشینه‌ی کهن در ایران است و همچنین پرونده ثبت کاروانسراها و آسبادهای استان جهت ثبت در میراث جهانی یونسکو آماده هستند. وجود پدران علم، دانشمندان و فرهیختگان بنام، سرمایه‌های بزرگ فرهنگی استان خراسان جنوبی و کشور محسوب می‌شود و باید برای معرفی این میراث ارزشمند به نسل‌های آینده همت گماشت.
اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی»، آغاز هفته میراث فرهنگی را به‌تمامی همکاران و فعالان حوزه میراث فرهنگی در استان و همچنین مردم بافرهنگ و عزیز استان تبریک عرض نموده، آرزومندم در حفظ، صیانت و معرفی هرچه بهتر تاریخ گذشته، آثار باستانی و میراث فرهنگی این مرزوبوم به مردم، بیش‌ازپیش موفق و مؤید باشیم.

هادی شاه‌وردی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی

 

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish