Handicrafts

منسوجات تولید شده در روستای جهانی خراشاد در رویداد ملی سه‌گام، شایسته تقدیر شدند

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: منسوجات تولید شده در روستای جهانی خراشاد در رویداد ملی سه‌گام، شایسته تقدیر شدند
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی افزود: منسوجات دست‌بافت سیده زهرا خراشادیزاده از روستای جهانی توبافی (خراشاد) به‌عنوان اثر شایسته تقدیر گروه منسوجات سنتی به لحاظ ویژگی‌های فرهنگی و هنری و مهارت در تکنیک طراحی و تولید در رویداد ملی سه‌گام (گام اول) انتخاب شد.
معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: رویداد ملی سه‌گام، رویدادی باهدف پیوند طراحان و تولیدکنندگان منسوجات سنتی و صنایع‌دستی مرتبط در طراحی لباس امروز ایرانی است که از دی‌ماه سال 1401 آغاز و در هفته صنایع‌دستی سال جاری (1402) طی مراسم اختتامیه‌ای در مجموعه فرهنگی سعدآباد با تقدیر از برگزیدگان، به کار خود پایان داد.
فولادی گفت: این رویداد شامل بخش‌های مختلف نمایشگاهی، آموزشی و میزها و نشست‌های تخصصی است. در گام اول نمایش و داوری آثار سه گروه از صنایع‌دستی مرتبط بالباس ایرانی شامل گروه منسوجات سنتی، رودوزی‌های سنتی، چاپ‌های سنتی در دو فاز آثار فاخر و آثار منتخب انجام می‌شود.
او ادامه داد: گام دوم برگزاری نشست تخصصی طراحان لباس ایرانی و برگزاری مسابقه طراحان لباس با عناوین مطرح شده در دو فاز بهترین طرح‌ها از نگاه اساتید و از نگاه مخاطبین و گام سوم برنامه بازدید صاحبان بخش‌های اقتصادی از نمایشگاه و تشویق و ترغیب آن‌ها به استفاده از صنایع‌دستی در مجموعه‌های خود و به‌کارگیری تولیدات کاربردی و یا تلفیقی از تولیدات صنایع‌دستی است.
فولادی گفت: هم‌راستای برگزاری نمایشگاه، دوره‌های آموزشی به همراه میزهای تخصصی نیز پرداخته شد. در برگزاری این رویداد تلاش شد تا از ظرفیت‌های موجود هنرمندان و کارشناسان صنایع‌دستی مرتبط در استان‌ها و اساتید دانشگاهی علاقه‌مند استفاده شود.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish