Handicrafts

بازدید معاون صنایع‌دستی کشور از کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی روستای خور

معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ۲ کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی روستای خور بازدید و در جریان تولیدات، مشکلات و درخواست‌های صنعتگران این حوزه قرار گرفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی در این دیدار که فرماندار خوسف، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی و مسئولان شهرستان خوسف حضور داشتند بر تکمیل زنجیره ارزش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی خوسف تاکید کرد.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمار تاکنون بیش از ۵۰ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در خراسان جنوبی شناسایی شده است که شهرستان‌های خوسف، نهبندان، زیرکوه، سرایان و فردوس در این زمینه شاخص هستند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: روستای خور شهرستان خوسف در فاصله ۸۰ کیلومتر مرکز استان خراسان جنوبی سال ۱۳۹۸ به عنوان روستای ملی گوهرسنگ‌ها به ثبت رسید و در این مدت کارگاه‌های متعدد سنگ‌تراشی در این روستا راه‌اندازی و زمینه اشتغال بخش عمده‌ای از اهالی این روستا را فراهم کرده است.
شاه‌وردی ادامه داد: سنگ‌های عقیق روستای خور متنوع و رنگارنگ بوده و بیشتر از نوع کاملین قرمز، سبز خزه‌ای، اونیکس مشکی و سارد است.
او گفت: همچنین سنگ عقیق خراسان جنوبی از جمله روستای خور از نظر رنگ در سطح کشور بی‌نظیر است.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish