Handicrafts

روستای خور خراسان جنوبی برای ثبت به‌عنوان روستای ملی تراش عقیق مورد بررسی قرار گرفت

در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، روستای خور خراسان جنوبی به‌عنوان روستای ملی تراش عقیق مورد بررسی قرار گرفت
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، در این جلسه که بعد از ظهر روز چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، برگزار شد، پرونده ۷ شهر و روستا از ۴ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه پرونده روستای خور در خراسان جنوبی به‌عنوان روستای ملی تراش عقیق، شهر شاهدیه استان یزد به‌عنوان شهر ملی شعربافی، بفروئیه در استان یزد به‌عنوان شهر ملی موتابی، پرونده شهر ممقان به‌عنوان شهر ملی ممقان‌دوزی، روستای کوزه‌کنان شهرستان شبستر به‌عنوان روستای ملی سفالگری سنتی، روستای نجف تراکمه استان آذربایجان شرقی به‌عنوان روستای ورنی‌بافی و روستای گلستانک استان البرز به‌عنوان روستای ملی سفال و سرامیک و با حضور اعضای این شورا و مسئولان و مدیرانی از شهرها و روستاهای مورد نظر بررسی شد.
مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور در این نشست با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی گفت: توجه به صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان می‌تواند باعث تقویت معیشت و ایجاد اشتغال در بین فعالان و هنرمندان باشد.
او افزود: توجه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان‌های مختلف دارای اهمیت است چرا که به هر استان کشور که نگاه می‌کنیم شاهد این هستیم که ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه صنایع‌دستی وجود دارد که نیازمند حمایت هستند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی افزود: صنایع‌دستی به‌عنوان اقتصاد هویت‌بنیان باید به ادبیات توسعه متصل شود.
او گفت: معیشت عزت‌آفرین و خانواده محور حاصل و نتیجه توجه به صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان این حوزه است.
جلالی با گرامی‌داشت شهدای خدمت، با اشاره به تاکید شهید آیت‌الله رئیسی درباره اهمیت حمایت از صنایع‌دستی، اظهار کرد: امیدوارم این مسیر و این توجه ویژه به صنایع‌دستی در تمام دولت‌ها ادامه داشته باشد.
در این نشست پرونده‌های ۷ شهر و روستا از ۴ استان کشور بررسی شد و مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های آذربایجان شرقی، یزد، البرز و خراسان جنوبی، فرمانداران و مدیران محلی، اعضای شورای شهر، استادکاران و پیشکسوتان رشته‌های صنایع‌دستی به بررسی نظرات خود پرداختند.
این پرونده‌ها با حضور رئیس و اعضای شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت و در صورت تصویب به‌عنوان شهر یا روستای ملی، در هفته صنایع‌دستی و روز جهانی صنایع‌دستی ابلاغ خواهد شد.

 

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish