Handicrafts

پیام مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی به مناسبت هفته صنایع دستی

به نام خدا
باید با سرمایه گذاری جدی صنایع دستی را رونق کامل داد و با سیاست‌گذاری صحیح راه ورود گسترده تولیدات هنرمندان ایرانی را به بازارهای جهانی هموار ساخت. حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)
هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در تلفیق هنر، اندیشه و زیبایی آثاری را خلق می کنند که می تواند به عنوان سفیران فرهنگی، آداب و رسوم و پیشینه هنرى و فرهنگى، ایران اسلامی را در جای جای جهان مطرح و معرفی نماید.
استان خراسان جنوبی با پتانسیل‌های فراوان به عنوان مهد تولید آثار ارزشمندی همچون حوله بافی یا توبافی که شهرت جهانی دارد، مله بافی، گوهرسنگ ها و سنگ های قیمتی، بَرَک بافی، گلیم بافی، قالی بافی، قلم زنی مس، حصیربافی، پلاس بافی و… در حوزه صنایع دستی سخن های شنیدنی بسیار و ظرفیت‌های ارزشمندی برای توسعه این هنر به عنوان یک صنعت اشتغال آفرین در اختیار دارد و با معرفی هنرمندان برجسته و مطرح کشوری توانسته جایگاه هنر در این استان را به خوبی به نمایش گذارد.
روز جهانی صنایع دستی، فرصت مغتنمی برای نشان‌دادن جایگاه‌‌‌ی ارزشمند این هنر و صنعت در جهان است، اینجانب ضمن تبریک این روز به تلاشگران، تولیدکنندگان و فعالین این هنر و صنعت گرانبها، امیدوارم با تثبیت جایگاه و ترویج این ثروت عظیم در استان، گامی موثر در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» برداشته شود و با استفاده مناسب از ظرفیت های بی شمار و بالفعل کردن امکانات بالقوه، اهداف ارزشمند این حوزه را بیش از پیش جامع عمل بپوشانیم.
موفقیت و سعادت هنرمندان و صنعتگران پر تلاش و پر انگیزه صنایع‌دستی را از درگاه خداوند منّان مسئلت دارم.
هادی شاه‌وردی
میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish