Handicrafts

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

به نام خدا

” به مسئله‌ صنایع دستی، اهتمام ورزیده شود، این می‌تواند مردم را از درون زندگی خودشان بهره‌مند و مرفه کند”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

صنایع دستی، میراث ماندگار نیاکان هنرمند و روایتگر قریحه و ذوق خدادادی مردمان فهیم یک منطقه است که با استفاده از کمترین داشته ها، به خلق آثاری فاخر و با ارزش همت می گمارده اند تا نیاز خود را به زیباترین و بهترین شکل ممکن رفع نمایند.
در جای جای ایران اسلامی، صنایع دستی از دیرباز به عنوان یک صنعت اشتغال آفرین همواره مورد توجه بوده و امروزه نیز با وجود گسترش محصولات صنعتی و ماشینی، این هنر صنعت نه تنها ارزش خود را از دست نداده بلکه هر روز با جلوه ای تازه و مطلوب ذائقه مردم، همچون سفیری نیکو برای انتقال فرهنگ، آداب و رسوم یک منطقه نقش آفرینی می کند.
در این میان استان فرهنگ دوست خراسان جنوبی نیز از همان
روزگاران کهن، مهد پرورش اساتید چیره دست و خوش سلیقه در این عرصه بوده و امروزه نیز با وجود ۱۰ هزار هنرمند و صنعتگر- باستثنای هنرمندان فعال در حوزه تولید قالی و قالیچه- و تولید آثاری فاخر در قالب ۱۲۰ رشته از مجموع ۳۰۰ رشته شناسایی شده و کددار صنایع دستی ایران، سهم قابل توجهی در بازار کار و تولید کشور دارد.
اینجانب ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به همه هنرمندان و صنعتگران، از تلاش ها و زحمات تمامی عزیزانی که به هر نحو در زنده نگهداشتن هنرهای سنتی و اصیل این دیار و نیز احیای هنرهای فاخر فراموش شده در تلاش هستند تشکر و قدردانی نموده، برای همگان سربلندی و پیشرفت روز افزون مسئلت دارم.
امید که در سایه سیاست های حمایتی دولت سیزدهم از هنرمندان و صنعتگران، شاهدِ رونق بیش از پیش هنرهای اصیل و نیز برداشته شدن گام هایی بلند در جهت حمایت از تولید و عرضه صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان عزیزمان باشیم.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish