Handicrafts

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی: زنان روستای جهانی خراشاد نمونه کامل زنان توانمند هستند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: زنان روستای جهانی خراشاد نمونه کامل زنان توانمند استان هستند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده بیان کرد: شرکت تعاونی‌های زنان روستای خراشاد، به‌عنوان احیاکننده صنعت و هنر توبافی و همت بالای زنان این روستا باعث شد تا این صنعت به فراموشی سپرده نشود، بلکه زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و استان شود.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در روستای خراشاد 2 شرکت تعاونی و یک شرکت تولیدی وابسته است که هم‌اکنون بالغ‌بر 300 نفر عضو فعال در شرکت تعاونی زنان و همچنین 206 نفر در شرکت تعاونی هنر صنعت وزین عضویت دارند و خوشبختانه همه اعضای این شرکت مشغول به کار هستند و درآمد خوبی را از این طریق به دست می‌آورند.
شاه‌وردی افزود: شرکت تعاونی توبافی زنان خراشاد اولین شرکت تعاونی زنان روستایی است که موجب احیای هنر توبافی سنتی شد و اقدامات مهمی برای ثبت جهانی روستای خراشاد به عنوان روستای جهانی صنایع‌دستی انجام داد و به‌عنوان یکی از فعال‌ترین تعاونی‌های روستایی در سطح استان و کشور شناخته شده است.
او ادامه داد: 100 کارگاه کوچک و بزرگ حوله بافی در حال حاضر در این روستا فعال است که نسل‌اندرنسل به این حرفه مشغول هستند و میزان تولید سالیانه هر کارگاه به‌طور میانگین حدود 120000 متر پارچه است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: یک مجتمع کارگاهی با زیربنای 800 تا 1000 متر در این روستا پیش‌بینی شده که شامل مراحل رنگ‌ریزی، چله کشی، تولید و تبدیل خواهد بود.

 

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish