Handicrafts

حضور هنرمندان خراسان جنوبی در بیست و دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی اصفهان

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی از حضور هنرمندان استان در بیست و دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی اصفهان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی گفت: بیست و دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی اصفهان در بازه زمانی 20 لغایت 26 خردادماه در محل کاخ‌موزه چهل‌ستون اصفهان در حال برگزاری است.
معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی باهدف بازاریابی و فروش تولیدات صنایع‌دستی، آشنایی عموم جامعه با صنایع‌دستی ایرانی، افزایش خلاقیت و نوآوری در تولیدات و آشنایی هنرمندان با آخرین دستاوردهای طراحی و تولید در صنایع‌دستی، برگزار می‌شود.
فولادی ادامه داد: هنرمندان استان خراسان جنوبی نیز با پوشش سه غرفه (دو غرفه فروش و یک غرفه تولید زنده) با حضور صنعتگران شهرستان خوسف در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، شهرستان قاین در رشته گلیم‌بافی و سفره آردی و هنرمندان روستای جهانی توبافی خراشاد در این رویداد تخصصی به نمایش آثار می‌پردازند.
او گفت: مراسم نکوداشت روز جهانی صنایع‌دستی شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ با حضور دکتر ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سعدالقدومی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی، جمع کثیری از هنرمندان، مدیران میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی وزارتخانه و استان‌ها در محل هتل عباسی اصفهان برگزار و بیست و دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی اصفهان در محل کاخ‌موزه چهل‌ستون افتتاح شد.
فولادی بیان کرد: در این نمایشگاه ۱۰۶ غرفه از ۳۱ استان کشور تا ۲۶ خردادماه میزبان علاقه‌مندان به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هستند.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish