Tourism

برگزاری جلسه توجیهی و آگاه‌سازی مدیران اماکن اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان فردوس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از برگزاری جلسه توجیهی و آگاه‌سازی مدیران اماکن اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان فردوس با حضور رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و دایره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی شهرستان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده گفت: این جلسه با هدف آگاه‌سازی مدیران اماکن و فعالین گردشگری با موضوع رعایت ضوابط انتظامی، ساماندهی تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی، رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ساماندهی اماکن اقامتی، لزوم ثبت آمار در سامانه جانا و …. ، روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفندماه 1402 در محل سالن جلسات اداره میراث‌فرهنگی شهرستان برگزار شد .
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس، با عنایت به نزدیک شدن به ایام شروع سفرهای نوروزی و افزایش حجم مسافرت هموطنان و تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، بر رعایت ضوابط به منظور حفظ شان و حرمت ایام مذکور توسط مدیران تاسیسات گردشگری تاکید کرد و افزود: با عنایت به مصوبات جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ در خصوص ساماندهی و نحوه نظارت بر تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی و همچنین پذیرش مسافر در اماکن اقامتی و بوم گردی؛ رعایت مسائل امنیتی و الزام به رعایت موازین و مقررات قانونی مربوطه در همه مراکز اقامتی، از اولویت اصلی این اداره و بخش خصوصی است.
شبنم‌زاده یاد آور شد: با واحدهای گردشگری که در خصوص اجرای مصوبات و رعایت ضوابط کوتاهی کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
جناب سروان برمکی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فردوس نسبت به تشریح ضوابط انتظامی اختصاصی مراکز اقامتی _ بوم‌گردی و مصوبات شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پرداخت و بر رعایت ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی تاکید کرد.
سروان برمکی افزود: اماکن اقامتی غیرمجازی که در شهرستان فعالیت و در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و جذب مسافر می‌کنند از فعالیت غیرقانونی آن‌ها جلوگیری و پلمب خواهند شد.
رعایت موازین اخلاقی و اسلامی، ثبت به‌موقع آمار اماکن اقامتی در سامانه جانا، ساماندهی و برخورد با واحدهای اقامتی غیرمجاز، عدم اجرای موسیقی زنده در اماکن گردشگری بدون اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد و اماکن، فعال بودن دوربین‌های واحدهای گردشگری، رعایت شئونات اسلامی و حجاب و عفاف در برگزاری تورهای گردشگری و مراجعین به واحدهای اقامتی؛ برخورد با تورهای غیر مجاز؛ عدم پذیرش تورهای فاقد مجوز در واحدهای اقامتی؛ عدم پذیرش و برگزاری تور در مناسبت‌های خاص مذهبی؛ اخذ مدارک شناسایی مراجعه‌کنندگان و گردشگران خارجی و اطلاع به اداره اماکن و میراث‌فرهنگی و ….از مهم‌ترین مصوبات جلسه مذکور بود .
در ادامه مدیران واحدهای گردشگری به بیان نظرات و پیشنهادات برای رشد و توسعه گردشگری شهرستان و منطقه پرداختند که پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاد و مصوبات مربوطه برای اجرا به مدیران واحدهای گردشگری ابلاغ شد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish