Tourism

بیش از ۶۳۴ هزار مسافر در خراسان جنوبی اقامت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه 1403 بیان کرد: در این مدت یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۹۷ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی زیرپوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۲۴.۴۹ درصد ثبت شده است.
او گفت: همچنین میزان اسکان در اقامتگاه‌های غیررسمی ۴۷۸ هزار و ۷۸۳ نفر معادل ۷۵.۴۰ درصد و اقامتگاه‌های اضطراری ۶۹۰ نفر ثبت شده است.
شاه‌وردی تصریح کرد: در این مدت میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان ۳۴ درصد و بازدید از جاذبه‌های گردشگری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در بازه زمانی سفرهای نوروزی امسال ۲۶۶ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.
او اضافه کرد: از مجموع بازدیدهای نظارتی ۴۰ مورد از مراکز اقامتی، ۱۲۰ مورد دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۴ مورد رستوران‌ها و مابقی از مراکز پذیرایی و بین راهی بود که منجر به ۲۰ مورد تشویق، ۶۹ مورد تذکر و سه اخطار کتبی شد.
شاه‌وردی گفت: ۱۴۱ واحد تاسیسات گردشگری با بیش از ۹۸۱ اتاق و اسکان ۲ هزار و ۹۴۵ نفر در استان به مسافران و گردشگران نوروزی استان خدمات اریه کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۴۰ بقعه با ۱۴۱ سوییت و ۵۷۵ اتاق خواب، ۱۱۰ سوییت تحت نظارت آستان قدس رضوی، ۱۲۳ آموزشگاه با ۸۶۰ کلاس درس و ۴۰ کمپ موقت با ظرفیت تقریبی حدود ۲۰ هزار نفر نیز برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شد.
او بیان کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز امسال میزان اسکان مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه استان نسبت به سال‌های قبل افزایش بیشتری داشته است.
شاه‌وردی اظهار کرد: به منظور ساماندهی نقاط حادثه‌خیز استان ۳۹ سیاه‌ چادر عشایری به همت اداره‌کل عشایر در ۳۷ نقطه شهری و روستایی استان نصب شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفت و بدون شک در کاهش تصادفات نیز تاثیر بسزایی داشته است.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish