Tourism

حضور گردشگران اروپایی در روستای اصفهک

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از حضور یک گروه 13 نفره از گردشگران خارجی در شهرستان طبس خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب گفت: یک گروه 13 نفره از کشورهای کانادا، استرالیا و آلمان به مدت یک شبانه روز در روستای اصفهک شهرستان طبس اقامت داشتند و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و صنایع‌دستی شهرستان طبس بازدید کردند.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: در یک ماه گذشته این دومین گروه گردشگران خارجی هستند که از شهرستان طبس و روستای اصفهک بازدید کردند و در این شهرستان اقامت داشته اند. همچنین گردشگر دوچرخه‌سوار آلمانی و یک موتورسوار فرانسوی نیز از جاذبه‌های شهرستان طبس بازدید داشته‌اند.
او گفت: بافت تاریخی روستای اصفهک با شماره 31336 ثبت ملی شده است و پرونده این روستا در سازمان جهانی گردشگری برای ثبت به‌عنوان دهکده جهانی گردشگری در دست بررسی است.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس :بیان کرد: برای تهیه پرونده ثبت جهانی این روستا زحمات زیادی کشیده شد و هنوز هم در حال تهیه ملزومات مدنظر برای تکمیل و ثبت نهایی هستیم که باید گفت : اصفهک آرام و مستحکم در مسیر ثبت جهانی قدم برمی دارد و امیدوارم امسال با ثبت پنجمین اثر کام مردم شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی شیرین شود.

Show More

Tabas office

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish