Tourism

عرضه عناب خراسان جنوبی در بورس پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: عرضه عناب استان با گردش مالی چهار همت در بورس پیگیری می‌شود.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مهدی جعفری روز دوشنبه 15 مردادماه 1403 در جلسه برنامه‌ریزی بورس عناب در خراسان جنوبی، اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های جدی ما از چند سال گذشته راه‌اندازی بورس عناب در استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون انبار بورس عناب در استان راه‌اندازی شده و کاملا شرایط مدنظر بورس را دارد، عنوان کرد: در گذشته مکاتبات لازم برای راه‌اندازی بورس عناب انجام شده، اما آنچه در سازمان بورس مطرح شد این بود که گردش مالی محصول استان پایین است.
او عنوان کرد: با توجه به افزایش سطح زیرکشت عناب، افزایش تعداد درختان بارور، افزایش بهره‌وری و در نهایت افزایش قیمت عناب نسبت به سال ۱۴۰۱، اکنون از نظر گردش مالی، محصول عناب به رقم مدنظر بورس می‌رسد و اکنون مجدد در حال پیگیری هستیم که محصول عناب استان راهی بورس شود.
جعفری با اشاره به اینکه مقدمات لازم برای بورسی شدن عناب خراسان جنوبی در استان فراهم شده‌ است افزود: در این جلسه هماهنگی‌های لازم انجام شد تا توجیحات و مکاتبات لازم را آماده کنیم تا بتوانیم به حضور در سازمان بورس، موضوع را نهایی کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال‌های گذشته گردش مالی عناب استان ۲.۵ همت برآورد شده بود که اکنون به چهار همت افزایش یافته است.
او عنوان کرد: سطح زیرکشت عناب استان از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۱ به پنج هزار و ۸۰۰ هکتار افزایش یافته‌است، در بهترین حال از هر هکتار چهار هزار تن عناب برداشت می‌شود.
جعفری ادامه داد: تولید سالانه عناب استان ۱۱ هزار تن است که خراسان جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب ایران، قطب تولید این محصول در کشور است و ۷۰ درصد عناب تولیدی به خارج از استان صادر می‌شود.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish