Tourism

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اعلام کرد: آمادگی برای ایجاد غرفه دایمی صنایع‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی استان

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: منطقه ویژه اقتصادی برای ایجاد غرفه و ویترین دایمی معرفی صنایع‌دستی خراسان جنوبی آمادگی دارد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی صفدری‌زاده در بازدید از غرفه استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کشور، پیشنهاد ایجاد غرفه و ویترینی از صنایع‌دستی استان در منطقه ویژه اقتصادی را مطرح و به آمادگی این سازمان اشاره کرد و گفت: با ایجاد نمایشگاه و غرفه‌ای از صنایع‌دستی و تولیدات استان در منطقه ویژه اقتصادی و مکان‌های پرتردد امکان معرفی ظرفیت‌های استان وجود دارد و منطقه ویژه اقتصادی استان در سمینارها، معرفی به تجار، هیئت‌های تجاری و … می‌تواند سفیری برای معرفی و شناساندن این ظرفیت‌ها باشد.
صفدری زاده تاکید کرد: بخش گردشگری از حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … جدا نیست و از آن جا که خراسان جنوبی، ظرفیت و پتانسیل‌های ناشناخته فراوان دارد باید در زمینه معرفی و شناساندن آن ها نیز بیشتر اقدام شده و پرچم خراسان جنوبی در این خصوص نیز بالا باشد. منطقه ویژه اقتصادی یک ظرفیت در بخش‌های تجاری، صنعت، خدمات و… است.
او مشکل بخش صنایع‌دستی را در بازاریابی و فروش دانست و ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی برای معرفی این ظرفیت‌ها آمادگی دارد و البته پس از آن باید جذب سرمایه‌گذار پیگیری شود.
صفدری زاده گفت: معرفی صنایع‌دستی استان نیاز به یک بسته کامل تبلیغاتی دارد و یک قدم در این زمینه، افتخار به داشته‌های استان و ایجاد فرهنگ خودباوری عمومی است تا ساکنان استان به داشتن صنایعی مانند پارچه و حوله‌های دست‌بافت خراشاد، عقیق خور و … مفتخر بوده و هر یک به عنوان یک سفیر برای معرفی آن ها اقدام کنند.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish