Tourism

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: هلدینگ صنایع‌دستی در کشور ایجاد خواهد شد

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفتگو با خبرنگار خراسان جنوبی با بیان اینکه هلدینگ صنایع‌دستی در کشور ایجاد خواهد شد، گفت: حمایت‌های ما از صنایع‌دستی در حوزه‌های آموزشی، دانشی، بسته‌بندی و شاخص‌های جهانی است و فعالین این عرصه متناسب با قابلیت رشد خود تسهیلات دریافت می‌کنند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی روز پنج‌شنبه در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در تهران اظهار داشت: در این نمایشگاه یک سری غرفه‌های حمایتی در نظر گرفته شده که به صورت رایگان در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: یک سری غرفه‌ها نیز به صورت آزاد میزبان شرکت۴ها، برندها و تولیدکنندگان در این نمایشگاه قرار دارد تا خود را معرفی کنند.
جلالی با اشاره به لزوم خوداتکایی هنرمندان گفت: حاضر هستیم تا تسهیلات لازم را پرداخت کنیم برای اینکه هنرمندان خوداتکا شوند و باید لیست تجاری آنان را داشته باشیم و مطمئن باشید این حمایت رایگان باعث می شود تا بازوی صنایع‌دستی کار نکند.
او در ادامه بیان کرد: باید هنرمندان را تشویق به فروش کنیم و کسی که برای خود لیست تجاری ندارد از این بازار ممکن است حذف شود و حمایت معنی توانمندسازی دارد تا هنرمند آن قدر قوی شود که بتواند غرفه بگیرد و کارگران خود را بیمه کند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: اگر رویکرد کمیته امدادی ایجاد شود باعث افول صنایع‌دستی خواهد شد و معنی حمایت باید بازتعریف شود و حمایت‌های ما در حوزه‌های آموزشی، دانشی، بسته‌بندی و شاخص‌های جهانی است و متناسب با قابلیت رشد خود تسهیلات دریافت می کنند.
جلالی با بیان اینکه هلدینگ صنایع‌دستی ایجاد خواهد شد، گفت: صادرات را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و رایزن‌های فرهنگی ما در سراسر جهان آماده هستند و منتهی به علت تحریم در حوزه صادرات دچار مشکل هستیم و مشتریان خارجی کاملا بالفعل هستند.

 

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish