Tourism

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی: بازارچه صنایع‌دستی فردوس به‌زودی افتتاح می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس گفت: بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرستان فردوس در راستای حمایت از صنعتگران به‌زودی افتتاح می‌شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: شهرستان فردوس با توجه به موقعیت تاریخی و جغرافیایی، دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس بابیان اینکه در حوزه تاریخی؛ شهر تون یکی از شهرهای تاریخی فردوس است، افزود: در شهرستان فردوس 76 اثر ثبت شده و 120 اثر شناسایی شده داریم که قدیمی‌ترین آن مسجد تون از مساجد صدر اسلام است.
شبنم‌زاده گفت: قنات جهانی بلده فردوس از 14 قنات تشکیل شده است که ظرفیت خوبی برای گردشگری است، همچنین شهر باغستان، آسیاب‌ها و آب‌انبارها نیز از زیرشاخه‌های این قنات؛ و آبگرم فردوس نیز از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است.
او افزود: شهرستان فردوس در مسیر راه‌های جنوب و شمال کشور قرار دارد و خدمات زیادی به مسافرین می‌دهد. تمامی این قابلیت‌ها در دو غرفه در نمایشگاه گردشگری تهران به نمایش گذاشته شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس از توزیع 10 هزار بروشور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در حوزه صنایع‌دستی، شهرستان فردوس با داشتن دشت سنگ عقیق، توانسته درزمینهٔ گوهرتراشی 400 صنعتگر را فعال کند که بیشترین فعالیت در همین حوزه است.
شبنم‌زاده افزود: دپارتمان سنگ فردوس با تجهیزات کامل آموزشی تجهیز شده است علاوه بر آن دو آموزشگاه خصوصی درزمینهٔ آموزش فعالیت و در این نمایشگاه هم نمایندگانی با این منظور حضور دارند.
او با اشاره به فعالیت 52 کارگاه پارچه‌بافی و 15 کارگاه سفال و سرامیک در شهرستان فردوس گفت: بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرستان در راستای حمایت از صنعتگران به‌زودی افتتاح خواهد شد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish