Tourism

فرماندار قاین تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را به میدان بیاورند

فرماندار قاین در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر 1402 قاینات تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را به میدان بیاورند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد محمدی در جلسه ستاد سفر که با رویکرد گزارش‌دهی مسئولین کمیته‌ها و اعضای ستاد، بررسی روند تحقق مصوبات جلسه اول و هم‌چنین تصمیم‌گیری در خصوص نحوه استقبال از مسافرین نوروزی با حضور معاونین، بخشداران و مدعوین در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، از راه‌اندازی مراکز بین‌راهی استقبال از مسافرین نوروزی در ۵ نقطه شهری در شهرستان قاین خبر داد.
فرماندار قاین افزود: این مراکز در شهرهای قاین، خضری دشت بیاض، نیمبلوک، آرین شهر و اسفدن راه‌اندازی خواهد شد و در قالب غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی، سوغات محلی، راهنمای مسافر، مشاوره مذهبی، استقرار چادرهای عشایری، اکیپ‌های امدادرسان آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.
محمدی با اشاره به ‌پیش‌بینی بارندگی در ایام نوروز افزود: دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی، آمادگی مواجهه با آن را داشته باشند.
او خطاب به رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه برای نقاط حادثه‌خیز آشکارسازی صورت بگیرد، تأکید کرد: از سه‌راهی روم تا آرین شهر به طول ۱۲ کیلومتر جاده دوطرفه بوده و جز نقاط حادثه‌خیز است. بایستی با نصب تابلوی هشدار و بنر، اطلاع‌رسانی به مسافرین انجام شود تا بااحتیاط بیشتری در مسیر تردد کنند.
فرماندار قاین همچنین ترمیم آسفالت و تیغ‌زنی محورهای روستایی و عشایری را ضروری دانست و تأکید کرد: تیم بازرسی و نظارت در سطح شهرستان فعال خواهد بود.
فرماندار قاین همچنین با تأکید بر این‌که مرخصی و مأموریت مسئولین ادارات‌ شهرستان با هماهنگی فرمانداری و با تعیین جانشین صورت پذیرد، افزود: تدابیر امنیتی لازم در همه ادارات و نهادها در این ایام رعایت شود.
محمدی تأکید کرد: ادارات در اسرع وقت، فهرست کشیک خود را به فرمانداری و دبیرخانه ستاد ارسال کنند.
در ابتدای جلسه عباس زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات و دبیر ستاد در سخنانی گفت: نظارت و بازدیدهای دقیق و مستمر با تیمی از کارشناسان عضو کمیته انجام می‌شود. موزه‌ها و اماکن مورد بازدید آماده حضور گردشگران شده، اقلام تبلیغاتی مانند بنر و بروشور اطلاع‌رسانی به‌منظور توزیع بین مسافران طراحی و به زود به چاپ خواهد رسید.
حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز بر لزوم ثبت آمار روزانه توسط دستگاه‌ها (مانند هلال‌احمر، پلیس‌راه، اورژانس و… در سامانه جانا) اشاره کرد و گفت: یک نفر برای هماهنگی و ثبت آمار تعیین و به دبیرخانه و ستاد معرفی شود. اماکن اسکان و اقامت مسافران و متصدی با مشخصات کامل به دبیرخانه اعلام شود.
مرتضی بشارتی معاون دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و بازرس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، ضمن بررسی معضلات و مشکلات مربوط به سفر و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط در امر خدمات‌رسانی به مسافران را یادآور شد.
در ادامه جلسه، مسئولین کمیته‌ها، به ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish