Tourism

230 نفر از موزه لباس و منسوجات طبیعی بیرجند بازدید کردند

مدیر موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی گفت: از 27 اسفندماه تا تاریخ یکم فروردین حدود 230 نفر از موزه لباس و منسوجات سنتی خراسان جنوبی بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، غزاله دلیری بیان کرد: موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی دریکی از خانه‌های قدیمی شهر بیرجند به نام خانه پردلی واقع شده است که معماری منحصربه‌فردی دارد.
مدیر موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مدت‌زمانی که از افتتاح موزه می‌گذرد، گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از بافت قدیمی شهر و همچنین موزه حضور پیداکرده‌اند، بیان کرد: در نوروز 1402 نیز موزه به‌صورت یکسره از ساعت 9 صبح تا هفت شب باز است.
دلیری بابیان اینکه ما در موزه پارچه‌هایی داریم که از پنبه مله تهیه شده که این پنبه خودرنگ و قهوه‌ای‌رنگ است، بیان کرد: این پنبه برای گردشگران و ازجمله گردشگران خارجی جذاب است و به‌این دلیل برای شهر و استان ما موزه‌های در بافت تاریخی شهر قابلیت ارزآوری نیز دارد.
مدیر موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی یادآور شد: پارچه‌های تولید شده از پنبه مله را در هیچ کجای دیگر نمی‌توانند شبیه به آن را پیدا کنند و ازاین‌رو برای گردشگران نوروزی بسیار جذاب و قابل توجه است.
مدیر موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی افزود: پنبه مله خودرنگ و قهوه‌ای‌رنگ است که حدود ۴۰ سال کشت نمی‌شد و الان مجدد احیاء شده است و برای گردشگران نیز بسیار جالب و جذاب است.
دلیری بابیان اینکه در خراسان‌جنوبی ابریشم‌بافی و تولید کرباس را نیز داریم که البته این پارچه‌ها در برخی دیگر از نقاط خراسان جنوبی نیز تولید می‌شود، ادامه داد: امیدواریم گردشگران به از موزه لباس و منسوجات طبیعی در شهر بیرجند بازدید کنند و هم از خانه پردلی دیدن کرده و هم بالباس‌ها و پارچه‌های سنتی استان آشنا شوند.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish