میراث‌فرهنگی

تصویب تسهیلات مقاوم‌سازی و مرمت بناهای تاریخی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تصویب و ابلاغ تسهیلات مقاوم‌سازی و مرمت بناهای تاریخی در محدوده بافت‌های تاریخی و تسهیلات ودیعه مسکن به دوره مرمت و مقاوم سازی بناهای تاریخی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: با پیشنهاد مشترک وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزارت راه و شهرسازی برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی سرفصل جدیدی در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت تاریخی ایجاد شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی مبلغ تسهیلات مقاوم‌سازی ابنیه تاریخی را 360 میلیون تومان در تهران، 320 میلیون در کلان شهرها، 280 میلیون تومان در مراکز استان‌ها و 240 میلیون تومان در سایر شهرها و 200 میلیون تومان در روستاهای دارای بافت باارزش اعلام کرد.
شاه‌وردی گفت: علاوه‌بر این تسهیلات، پیش‌بینی شده است وام ودیعه مسکن برای دوره مرمت و مقام‌سازی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به این واحدها تعلق می‌گیرد. متقاضیان مرمت و مقاوم‌سازی بافت‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، سایر کلانشهرها و سایر شهرها به شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند.
او خاطر نشان کرد: وزارت میراث فرهنگی به دنبال توسعه و ترویج مرمت و احیاء در بافت‌های تاریخی کشور به جای تخریب و نوسازی است. نوسازی، مقصد مطلوب ما نیست، بلکه آنچه را در بافت‌های تاریخی داریم، به صورت حداکثری حمایت و محافظت می‌کنیم و مرمت و مقاوم‌سازی هم توسط خود مردم انجام می‌گیرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا