میراث‌فرهنگی

پایان عملیات مرمت بیش از 30 اثر تاریخی و فرهنگی خراسان جنوبی/بیش از 70 میلیارد ریال برای مرمت 30 بنای تاریخی و فرهنگی خراسان جنوبی هزینه شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از مرمت 30 بنای تاریخی طی یکسال گذشته (از هفته دولت سال گذشته تاکنون) در استان خبرداد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، وحید بهفرنژاد اظهار کرد: با توجه به ضرورت نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی سطح استان، این اداره‌کل از طی یکسال گذشته نسبت به مرمت آثار تاریخی استان از جمله کاروانسرا، رباط، آسباد و آسیاب آبی ،حوض انبار، حمام، قلعه، مسجد، حسینیه و تکیه، باغ و خانه تاریخی اقدام کرده است.
معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این آثار تاریخی هزینه شده است افزود: مرمت این آثار غالبا توسط استادکاران و مرمتگران بومی استان انجام شده که علاوه بر کاهش هزینه‌های مرمت، زمینه اشتغال در استان را نیز فراهم کرده است.
بهفرنژاد با اشاره به اینکه ماهیت تاریخی بودن و گذشت زمان، عوامل طبیعی و دخالت‌های انسانی، فرسودگی در کالبد ابنیه تاریخی را به دنبال دارد تصریح کرد: رفع این مهم نیازمند مرمت و نگهداری مداوم و همچنین اعتبارات مناسب و مستمر است.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا