میراث‌فرهنگی

معبر ساباط مستوفی بشرویه مرمت شد

مسئول میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: معبر ساباط مستوفی بشرویه مرمت شد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدامیر سلیمانی بیان کرد: معابر و کوچه‌ها در یک بافت تاریخی انعکاس یافته فرهنگ درونی آن بافت تاریخی است و با ورود به یک گذر یا کوچه تاریخی حال و هوای فرهنگ سنتی نهفته در آن بافت تاریخی را در ذهن گردشگر و رهگذر تداعی می‌کند درواقع معابر استخوان‌بندی یک بافت تاریخی و با چیدمان هندسی بناهای تاریخی در کنار هم شکل می‌گیرد.
مسئول میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه افزود: با تخصیص نزدیک به 8 میلیارد ریال اعتبار معبر ساباط مستوفی به طول 150متر مرمت شد که شامل تراش اندود فرسوده، اندود مجدد، استحکام بخشی، هره آجری معبر، اجرای پیرنشین ورودی خانه آقا جواد یزدی، نصب درب ورودی خانه اسدی و مرمت بخش های آسیب دیده ساباط بود.
سلیمانی رباطی گفت: محله میانده به عنوان مهم‌ترین محله بافت تاریخی بشرویه محسوب می‌شود که قرارگیری بناهای مهم عام المنفعه و خانه‌های تاریخی با معابر مشهوری چون ساباط مستوفی شناخته می‌شود.
او افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته کف‌سازی معبر انجام شده بود با عملیات مرمتی جداره این کوچه فضای دسترسی به خانه‌های تاریخی عمارت مستوفی، خانه اسدی شهرداری، خانه اسدی، خانه قلی‌زاده، خانه مقیمیان و خانه اقاجواد یزدی ساماندهی شد.

 

 

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان بشرویه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان بشرویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا