میراث‌فرهنگی

آغاز نصب تابلوهای معرفی بافت‌های تاریخی شهرستان خوسف

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف از آغاز نصب تابلوهای معرفی بافت‌های تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی شهرستان خوسف خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی علی صالحی با بیان اینکه این شهرستان دارای 5 بافت تاریخی ملی شامل منظر فرهنگی شهر خوسف، بافت تاریخی خور، بافت تاریخی نوغاب، بافت تاریخی گارجگان و بافت تاریخی شهر ماژان است، گفت: شهرستان‌ خوسف پیشرو در ثبت بافت‌های تاریخی در استان است که حفاظت، حراست و مرمت این بافت‌ها نیازمند اعتبار ویژه و نیروی انسانی است.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف افزود: برای معرفی بیشتر بناها، تعداد 11تابلو به دو زبان فارسی و لاتین آماده شده که در بافت های تاریخی نصب خواهد شد.
صالحی اعتبار این طرح را 1 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با نصب این تابلوها علاوه بر معرفی مختصر بناها برای اولین بار کد کیو آر خوان پایین تابلوها تعبیه شده تا گردشگران اطلاعات دقیق و جزئی بناها را به صورت آنلاین در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اخذ و از طریق ترجمه گوگل به زبان‌های مختلف اطلاعات مورد نیاز دریافت کنند.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا