میراث‌فرهنگی

توان‌خواهان از آثار تاریخی و موزه‌های قاین بازدید کردند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: جمعی از معلولین و توان‌خواهان از موزه‌های مردم شناسی و مشاهیر قاین بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: این اقدام با هدف جلب توجه بیشتر، به حقوق افراد دارای معلولیت، حضور معلولان و توانخواهان در جامعه، آشنایی با فرهنگ سنتی و کهن شهر و تقویت نشاط اجتماعی برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات: افزود: در این برنامه که به مناسبت هفته جهانی معلولین اجرا شد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان، مسئول و کارشناس امور توانبخشی و جمعی از مسئولین مراکز حمایتی نیز حضور داشتند.
عباس‌زاده گفت: موزه مردم شناسی قاین در طبقه همکف خانه تاریخی سلطانی که از بناهای تاریخی شهر قاین است، قرار دارد و شامل بخش‌های مختلفی چون مراسم شب یلدا (کف‌زنی)، دستاسی، جاجیم‌بافی، کاشت، داشت و برداشت زعفران، ریسندگی، حلّاجی و جِلَک‌ریسی، مراسم سنتی کشاورزی، تُلُم‌زنی (تهیه مواد لبنی) و مراسم سنتی عروسی همراه ساز و دهل و رقص محلی (اجرای موسیقی مقامی قاینات و خراسان جنوبی) و … است.
او افزود: در موزه مشاهیر و مفاخر قاین مجموعه‌ای از زندگی‌نامه‌ها، اسناد، نسخ خطی، آثار، نشان‌ها، لوح‌ها و عکس‌های بزرگان علمی، مذهبی و فرهنگی ایران زمین به نمایش گذاشته شده است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا