میراث‌فرهنگی

ارزیابی موزه‌های شهرستان طبس توسط کارشناسان اداره‌کل موزه‌های کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: گروهی از کارشناسان اداره‌کل موزه‌های کشور، به منظور نظارت و ارزیابی موزه‌های شهرستان به سرپرستی رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره‌کل موزه‌های کشور به شهرستان طبس سفر کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: رئیس اداره‌کل موزه‌های کشور به همراه کارشناسان مربوطه و با همراهی اکبرزاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان از موزه میراث زمین سومین ژئو پارک جهانی کشور و موزه مردم شناسی شهرستان بازدید و قسمت های مختلف موزه را از حیث موارد مختلف از جمله نحوه نمایش اشیاء، روشنایی و نورپردازی، چیدمان، مخازن ذخیره اشیاء، سیستم دزدگیر، اطفاء حریق و پایش تصویری، اشیاء تاریخی و… مورد ارزیابی قرار دادند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همراهان از ارگ تاریخی طبس که به تازگی مجوز ایجاد سایت موزه آن اخذ شده و همچنین باغ تاریخی گلشن بازدید کردند.
عرب گفت: طرح محتوایی ایجاد سایت موزه کهن دژ طبس در حال تهیه است و پس از تایید اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای اجرای آن آماده خواهیم شد.
شکوفه مصباحی رئیس اداره کل حفاظت و مرمت موزه‌های کشور از وضعیت موزه‌های شهرستان ابراز رضایت کرد.
علی اکبرزاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس گزارشی از وضعیت شهرستان و ظرفیت‌های متنوع آن ارائه داد و مهمترین درخواست‌ها و مشکلات موزه‌های شهرستان را اختصاص اعتبار برای محوطه سازی، بام سازی و خرید تجهیزات عنوان کرد.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا