میراث‌فرهنگی

موزه‌های قاین در روز شهرستان، میزبان علاقمندان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: به مناسبت روز شهرستان، بازدید از موزه های قاین رایگان اعلام شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب در شهر قاین، روز ۲۲ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز شهرستان قاینات تعیین شده است. مردم قاین در سال ۵۷ همگام با سایر مردم کشور به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی برخاستند و در ۲۲ آذر ۱۳۵۷ که مأموران رژیم شاه مبادرت به محو شعارهای انقلابی و نصب تصاویر شاه در معابر عمومی شهر کرده بودند، در مهدیه شهر تجمع و پس از سخنرانی یکی از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم و نماینده امام خمینی(ره) و پس از منبر آیت‌ا… آیتی، ایشان را تا منزل مشایعت می‌کردند که به راهپیمایی علیه رژیم شاه تبدیل شد. مأمورین به مردم معترض حمله و تجمع ایشان را به خاک و خون کشیدند. تعداد ۴ نفر از راهپیمایان به نام نصیری‌زاده، صبیانی، ریاحی و مهدوی الحسینی به شهادت رسیدند. هم‌چنین در بهمن‌ ماه همان سال نیز شهید غلامعلی لاخی به جمع یاران شهیدش در 22 آذر پیوست.
عباس‌زاده در پایان گفت: استقبال مردم و دانش‌آموزان در بازدید از موزه‌های4 گانه قاین (مردم‌شناسی، مشاهیر، آب و عکس) به مناسبت روز شهرستان بسیار خوب بود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا