میراث‌فرهنگی

جشن آتشونی از آیین‌های سنتی شهر بیرجند برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: جشن آتشونی از آیین‌های سنتی شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی کشور برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: جشن آتشونی (شب‌نشینی دور آتش) به مناسبت دهه فجر و با اجرای گروه‌های هنری برگزیده استان در فرهنگسرای شهر بیرجند شامگاه سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه 1401 برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مدیران و عموم مردم در این برنامه حضور داشتند.
شاه‌وردی گفت: این جشن از ویژه برنامه های هفته فرهنگی استان بوده که با توجه به برودت هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی با توجه به دستورالعمل ابلاغی استانداری خراسان جنوبی، زمان برگزاری این جشن تغییر کرد.
او افزود: جشن آتشونی (به زبان محلی شب‌نشینی دور آتش) از ویژه برنامه‌هایی است که در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در استان برگزار شد. موسیقی سنتی و معرفی آداب و آیین‌های مردم استان ازجمله برنامه‌های این جشن بود که با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی اجرا شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا