مدیرکل

همکاری نیروی انتظامی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی قابل‌تقدیر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: همکاری نیروی انتظامی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی ستودنی و قابل‌تقدیر است
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز سه‌شنبه ۱9 مهرماه ۱۴۰۲ به همراه جمعی از مسئولان اداره‌کل و فعالان انجمن‌های بخش خصوصی به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با فرمانده نیروی انتظامی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن هفته ناجا و تشکر از همراهی‌های نیروی انتظامی در پیشبرد اهداف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: میراث‌فرهنگی به عنوان بخش حاکمیتی اداره‌کل بسیار اهمیت دارد چراکه هویت گذشتگان و هویت آنچه بخش مدنی یا جامعه نیاز دارد، حفاظت می‌شود.
شاه‌وردی گفت: تلاش نیروی انتظامی در حمایت، پشتیبانی و حفاظت از میراث‌فرهنگی استان قابل توجه است. استفاده و بهره‌مندی هرچه بیشتر از توان و تخصص نیروی انتظامی در حوزه‌های فعالیت این اداره‌کل به خصوص مقابله با حفاری‌های غیرمجاز و قاچاق اشیاء تاریخی در بخش میراث‌فرهنگی از برنامه‌های اداره‌کل است.
او بیان کرد: در زمینه گردشگری نیز نیروی انتظامی در برگزاری تورها، مجوزها، فضاهای اقامتی و … همکاری بسیار خوبی داشته است و به همین دلیل انجمن‌های بخش خصوصی به منظور تشکر از زحمات عزیزان ما را همراهی کردند و این باعث افتخار است که امروز بخش خصوصی و دولتی در کنار هم یک هدف مشترک که رشد و اعتلای گردشگری، اقتصاد استان و مباحث فرهنگی است، را دنبال می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: گردشگری در استان حرکت رو به رشدی را آغاز کرده و در سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش گردشگری استان رقم خورد و برنامه‌های خوبی اجرا شد که حضور کمپرها آخرین برنامه‌ای بود که اجرا شد و با همراهی و همکاری دوستان حوزه نیروی انتظامی اتفاق بی نظیر در سطح استان رخ داد.
شاه‌وردی گفت: ما قدردان نیروی انتظامی هستیم و انتظاراتی هم داریم از جمله این انتظارات همراهی عزیزانی است که در محل ایست‌های گردشگران خارجی مشغول فعالیت هستند. که در این مورد قریب به 4 دوره آموزشی برای مباحث آشناسازی با گردشگران (هر گردشگری آداب و سنن و رفتار خاص کشور خود را دارد) برگزار شده است.
او خاطر نشان کرد: این دوره ها در راستای افزایش رضایت گردشگران و بالطبع آن رشد اقتصادی منطقه است چراکه گردشگری در کنار جهاد کشاورزی و صنعت و معدن جز سه پیشران اقتصادی اصلی استان است و این همراهی همه دستگاههای اجرایی را می‌طلبد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا