مدیرکل

برگزاری جشنواره ملی عکس توسط میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی ایده‌ای ناب و قابل تقدیر است

مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی نشان از ابتکار عمل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی دارد و ایده‌ای ناب و بسیار قابل تقدیر است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد کریمی در بازدید از اولین نمایشگاه عکس دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری جشنواره با این ابعاد با همه کمبودهای موجود در استان‌ها، نشان از شهامت، پیگیری و دنبال کردن معرفی استان توسط همکاران‌مان در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی است و امروز نتیجه این تلاش با برگزاری نمایشگاه جلوی چشم وزیر، معاونین و همکاران وزارت قرارگرفته است.
مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: شاخص بسیار مهم برای جذب گردشگر، افزایش توریست و معرفی آثار باستانی، فرهنگ و تمدن عکس است و به وسیله عکس‌ها می‌توان جلوه خاصی از گردشگری را در ذهن گردشگر ایجاد کرد.
کریمی ادامه داد: در سطح کشور نیاز به برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها داریم تا ظرفیت استان‌ها در حوزه‌ها مختلف به گردشگران شناسانده شوند.
او گفت: این جشنواره بسیار تخصصی در هر سه حوزه ماموریتی وزارت‌خانه (میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) عمل کرده و عکس‌های قابل تامل و در خور شانی دارد.
مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رقم عکس‌های این جشنواره رقم بالایی است و ۲ هزار و ۵۵۰ عکس با کیفیت از یک منطقه مشخص (سطح یک استان در یک زمان مشخص) کارایی بالای جشنواره را نشان می‌دهد و انتخاب عکس و داوری این جشنواره نیز بسیار خوب بوده است.
کریمی افزود: این اقدام خوب اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی می‌تواند سرلوحه سایر استان‌ها قرار گیرد و در بقیه استان‌ها با همین شوق و انگیزه ادامه پیدا کند.
او تاکید کرد: هر حمایتی هم نیاز باشد از طرف امور مجلس وزارتخانه انجام خواهد شد تا خراسان جنوبی در ادامه این مسیر هم بدرخشند.
مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: از نماینده استان‌ها در مجلس دعوت می‌کنم حتما از این نمایشگاه بازدید کنند.
کریمی گفت: دریافت انسان‌ها از محیط در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها موثر است و مردم کویر دید بلندی و وسعت مکانی زیادی از محیط در ظاهر دارند همین باعث شده مردمان کویر مردمانی با وسعت نظر و دید وسیع برای آینده باشند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا