مدیرکل

حضور گردشگران خارجی ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده را کمرنگ می‌کند

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: اگر گردشگران خارجی از آثار تاریخی نظیر مسجد جامع قاین بازدید کنند، ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده کمرنگ و نگرش مردم جهان به ایران تغییر خواهد کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مسجد جامع قاین با بیان اینکه خراسان جنوبی رکورددار ثبت آثار در فهرست میراث‌جهانی در کشور است، اظهار کرد: ثبت جهانی به این معناست که همه مردم در پاسداشت یک اثر سهیم می‌شوند و آن اثر یک تمدن جهانی است.

ضرغامی با اشاره به بازدید از مسجد جامع قاین تأکید کرد: قاین هم به لحاظ گردشگری کشاورزی به واسطه محصولاتی چون زعفران و هم از نظر آثار تاریخی ظرفیت‌های ویژه ای دارد.

وی با بیان ویژگی سرداران بزرگی چون سردار شهید محمود کاوه گفت: این سرداران فرزند قاین هستند و قائنات در این زمینه شناسنامه کشور محسوب می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به قدمت مسجد جامع قاین بیان کرد: در کنار مسجد آتشکده‌ای مربوط به دوره ساسانی وجود داشته است به این معنا که اگر مسجد ساختند به آتشکده نیز احترام گذاشته و با صلح و صفا زندگی می‌کردند.

ضرغامی ادامه داد: در زمانی که غرب بویی از تمدن نداشته مردم ایران با ادیان مختلف با همدلی در کنار هم زندگی می‌کردند.وی گفت: اگر گردشگران خارجی از این آثار بازدید کنند، ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده

کمرنگ و نگرش مردم جهان به ایران تغییر خواهد کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: برای جاذبه‌های گردشگری قاین اعتبارات ملی در کنار اعتبارات استانی مد نظر قرار خواهد گرفت.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا