مدیرکل

بازدید وزیر میراث‌فرهنگی از پروژه در حال ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی

وزیر میراث‌فرهنگی از پروژه در حال ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی بازدید کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: مصوبه ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی مربوط به ۱۷ سال پیش است.

او افزود: عملیات اجرایی این پروژه در مساحت سه هزار متر مربع خردادماه سال جاری با حضور استاندار آغاز شد.

شاهوردی اظهار کرد: برای شروع عملیات اجرایی این موزه ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر اول رییس جمهوری به استان و پنج میلیارد ریال از محل منابع ملی اختصاص یافت.

او با بیان اینکه مدت ساخت و بهره‌برداری این پروژه در اراضی زعفرانیه بیرجند سال ۱۴۰۶ پیش بینی شده است، افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل موزه بزرگ استان را هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: موزه باستان‌شناسی، صنایع دستی، وقف، نسخ خطی از جمله بخش‌های این موزه است و قسمتی از آن هم در اختیار موزه‌های بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در خراسان جنوبی ۱۸ موزه فعال است که ۱۰ موزه مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، ۶ موزه خصوصی و ۲ موزه در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی استان قرار دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از این پروژه بر ساخت آن بر اساس معماری بومی تاکید کرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا