مدیرکل

120 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی فعال است

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه وردی شنبه شب در ستاد توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهارکرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور با ۹ اثر ثبت جهانی و هزار و 37 اثر در فهرست آثار ملی کشور است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان حوزه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در دولت سیزدهم افزایش خوبی داشته، گفت: در حال حاضر ۲۳۸ مورد تاسیسات گردشگری در خراسان جنوبی داریم داریم.

شاهوردی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی ۱۲۰ رشته فعال داریم و حوزه سنگ های قیمتی و‌ نیمه قیمتی به عنوان زنجیره ارزش انتخاب شده است.

وی ادامه داد: می توانیم از ظرفیت منحصر به فرد روستاها در توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم و بیشتر جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی نیز در روستاها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خواستار معرفی جاذبه‌های استان از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما شد و گفت: امید است با کمک مجموعه وزارت بتوانیم از رسانه ملی جاذبه های خراسان جنوبی را معرفی کنیم.

شاهوردی خواستار افزایش تسهیلات از محل منابع ملی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری شد و گفت: همچنین خواستاریم در خصوص تأمین زیرساختهای مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی، با ۶ بازارچه فعال جزو استان‌های پیش‌رو هستیم، اظهارکرد: اما تکمیل این بازارچه‌ها نیازمند اعتبار بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد‌.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: خواستاریم در حوزه پروازی، اختصاص مجوز ویژه در خصوص برقراری پروازهای چارتری به مرکز خراسان جنوبی انجام شود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا