مدیرکل

همکاری میراث‌‌‌فرهنگی و پست خراسان جنوبی

باهدف توسعه همکاری‌های دوجانبه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل پست خراسان جنوبی تفاهم‌نامه همکاری امضا می کنند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، در جلسه‌ای با حضور مدیران کل میراث‌فرهنگی و پست استان مقرر شد در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و فراهم کردن زمینه ارسال صنایع‌دستی استان به‌تمامی نقاط کشور با حذف واسطه‌ها، تفاهم‌نامه‌ همکاری تنظیم شود.
هادی شاه‌وردی گفت: همکاری در حمایت از هنرمندان با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال و تحول کسب‌وکارهای خانگی ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه خواهد بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: همکاری با اداره کل پست فرصت‌های مناسب برای اشتغال، توسعه اقتصادی و فرهنگی و ارتقاء شاخص‌های حوزه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فراهم می‌آورد.
شاه‌وردی با اشاره به تنوع صنایع‌دستی استان، گفت: با مشارکت اداره‌کل پست استان، صنایع‌دستی استان را می‌توان در قالب بسته‌های مناسب و برندسازی ‌شده به دست مشتریان رساند و زمینه صادرات صنایع‌دستی استان را فراهم کرد و طرفین می‌توانند همکاری‌های لازم را در چارچوب قوانین مرتبط با گمرک امانات پستی برای حذف محدودیت ارسال محصولات صنایع‌دستی توسط سایت‌های فروش مجازی به خارج از کشور را فراهم کنند.
او همکاری مشترک در ارایه خدمات به تأسیسات و واحدهای زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استفاده از ظرفیت‌ها و اختیار طرفین برای پیشبرد اهداف ازجمله خدمات پستی و مراسلاتی در دفاتر پیشخوان و…، همکاری در حوزه تجارت الکترونیک گردشگری، همکاری در زمینه استفاده از فضای اداری و امکانات و تأسیسات پست استان در روستاها (دفاتر ict) و شهرها به‌منظور بازاریابی و فروش مجازی تولیدات و محصولات گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و…، همکاری و استقرار ویترینی از محصولات گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سوغات استان در دفاتر و ادارات شهرستانی پست در سراسر استان و … ازجمله اهداف این همکاری دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک باعث ایجاد ارتباطات، تعاملات و برنامه‌های بیشتر در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان شود.
حسین ظهوری مدیرکل پست استان خراسان جنوبی گفت: این اداره کل می‌تواند زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری برای معرفی و فروش محصولات بومی و صنایع‌دستی از طریق سایت ebazzar شرکت ملی پست در اختیار هنرمندان قرار دهد تا اطمینان خاطر تولیدکنندگان از سازوکارهای مالی فراهم شود.
او افزود: با همکاری بین این دو اداره کل از رفت آمد شهری و بین‌شهری متقاضیان درخواست پروانه جدید جلوگیری می‌شود و با استفاده از بستر پستی تحویل مدارک در آدرس همشهریان با نازل‌ترین قیمت انجام خواهد شد.
مدیرکل پست استان خراسان جنوبی ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، چاپ تمبر شخصی و کارت‌پستال مفاخر، مکان‌های تاریخی، گردشگری و … و ارسال به اقصی نقاط داخلی و خارجی، نصب بنر در سالن‌های این اداره در معرض دید عموم و یا بر روی خودروهای توزیع در سطح شهر و … می‌تواند انجام شود.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا