مدیرکل

برگزاری جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی

معرفی جاذبه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

روز شنبه 23 اردیبهشت‌ماه 1402 جلسه هماهنگی برگزاری دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرمانداران و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.
سیدمحمدرضا طالبی در این جلسه گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار کار بسیار فاخر و ارزشمندی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ضمن تقدیر و تشکر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای برگزاری این جشنواره بیان کرد: در تمام دنیا از صنعت گردشگری برای رونق اقتصادی استفاده می‌شود و ما در استان از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی بی‌نظیری برخوردار هستیم و باید از این ظرفیت‌های بزرگ و فاخر درراه جذب گردشگران داخلی و خارجی بهره ببریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: میراث‌فرهنگی هر منطقه نشان‌دهنده اصالت و فرهنگ آن منطقه است و در تمام آثار تاریخی استان از گذشته تاکنون اصالت مذهبی منطقه دیده می‌شود و این معماری مذهبی، نشان‌دهنده اعتقادات قوی مردم این استان است.
طالبی مهم‌ترین اهداف این جشنواره ملی را جذب گردشگران داخلی و خارجی دانست گفت: با توجه به این‌که داوران و عکاسان دعوت شده به این جشنواره عکاسان مطرح سطح کشور می‌باشند پس از برگزاری جشنواره توسط عکاسان، رسانه‌ها و نمایشگاه‌های برگزار شده جاذبه‌های استان بیش‌ازپیش در سطح ملی و بین‌المللی معرفی خواهد شد.
او معرفی و آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و میراث‌فرهنگی استان، ارتقا جایگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سطح بین‌المللی و ملی، اثبات اصالت، قدمت و فرهنگ اصیل استان به لحاظ معماری مذهبی و فرهنگیرا از دیگر اهداف این جشنواره دانست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط را ملزم به همکاری در برگزاری جشنواره دانست و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید با تمام توان در برگزاری جشنواره همکاری داشته باشند تا بیشترین بهره‌برداری را به نحو احسن از این جشنواره داشته باشیم.
طالبی تاکید کرد: چنانچه در استان و شهرستان‌ها راهبری و هدایت خوبی صورت گیرد و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان به‌خوبی در این جشنواره معرفی شوند ما خواهیم توانست بهترین پیام را توسط این جشنواره در سطح کشور مخابره کنیم و بهره‌برداری‌های لازم را داشته باشیم که ‌این موضوع همیاری و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی می‌طلبد.
او در پایان وظایفی را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل حفاظت محیط‌زیست، اداره کل امور عشایر، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای بهتر برگزار شدن جشنواره محول کرد.
هادی شاه وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی به دنبال معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های تاریخی، آیین‌ها، آداب‌ورسوم، صنایع‌دستی، مشاغل سنتی پویا، آثار طبیعی و همچنین طبیعت زیبا استان خراسان جنوبی هستیم و این جشنواره در سه بخش معماری میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی، صنایع‌دستی و مردم‌شناسی و طبیعت و گردشگری میزبان 55 عکاس برتر ملی، بومی و بین‌المللی خواهیم بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اهداف جشنواره را آشنایی ایرانیان بافرهنگ و هنر و تمدن ریشه‌دار استان، ایجاد مشارکت عام عکاسان در ثبت تصویری جاذبه‌های استان، ۳. کمک به معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری، ترویج هویت فرهنگی استان، معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و پوشش‌های سنتی استان و کمک به جذب گردشگران داخلی و خارجی دانست.
شاه‌وردی ضمن بیان اینکه این جشنواره به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی برنامه‌ریزی شده و یکی از برنامه‌های متنوع به مناسبت این هفته خواهد بود، گفت: فراخوان جشنواره از روز پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه انتشار یافته و عکاسان تا 30 اردیبهشت‌ماه برای ثبت‌نام و ارسال رزومه در سایت اداره کل به نشانی:
https://sk.mcth.ir/miras-mandegar-register
فرصت دارند و شروع جشنواره روز جمعه 5 خردادماه خواهد بود و عکاسان به مدت 4 روز از جاذبه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عکاسی خواهند کرد و روز سه‌شنبه 9 خردادماه اختتامیه برگزار و آثار توسط داوارن مطرح کشور (افشین بختیار، سعید محمودی ازناوه، امیرعلی جوادیان، بردیا سعادت و محمدعلی بیدختی) داوری خواهد شد.

مشاهده بیشتر

مدیر وب‌سایت

واحد آمار و فناوری اطلاعات - مدیر وب‌سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا