مدیرکل

حیات وحش خراسان جنوبی زیر لنز عکاسان جشنواره ملی عکس میراث ماندگار

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: حیات وحش خراسان جنوبی زیر لنز عکاسان دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار رفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: 6 عکاس مطرح طبیعت، از عکاسان دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار با هماهنگی‌های انجام شده با محیط‌زیست از مناطق حفاظت شده استان عکاسی کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: محیط‌زیست خراسان جنوبی دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالای در حوزه تنوع زیستی و تنوع گیاهی بوده که خود باعث جذب گردشگر و حضور طبیعت دوستان در استان می‌شود.
شاه‌وردی بیان کرد: تنوع شگفت‌انگیز حیات وحش در استان پهناور خراسان توان بالایی در جذب گردشگران دارد و بستر خوبی برای توسعه گردشگری حیات وحش است و می‌توان برای شکوفایی این ظرفیت برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی کرد و توسعه گردشگری حیات وحش به‌منظور افزایش اشتغال پایدار و توانمندسازی جوامع محلی استان می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
او ادامه داد: اسحاق شرفی، محمدجواد رستمی احمدوندی، بهزاد نخعی، عرفان سامان فر، مسعود شیخ ویسی و بهزاد کاوه با هماهنگی و همکاری محیط‌زیست استان از مناطق حفاظت شده استان عکاسی کردند و ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در این حوزه را به تصویر کشیدند.
استان خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت‌شده شاسکوه (در شهرستان‌های قاین و زیرکوه)، درمیان و سربیشه، مظفری (در شهرستان‌های فردوس و بشرویه) و آرک و گرنگ (در شهرستان خوسف) است همچنین سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان، رباط شور واقع در شهرستان‌های فردوس و بشرویه و پناهگاه حیات وحش نایبندان شهرستان طبس در استان قرار دارد.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا