مدیرکل

خراسان جنوبی سرشار از سوژه‌های بکر برای عکاسی است

داور جشنواره ملی عکس میراث ماندگار با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های تخصصی زمینه‌ساز تربیت هنرمندان جوان است، گفت: خراسان جنوبی سرشار از سوژه‌های بکر برای عکاسی است.
جشنواره ملی عکس میراث ماندگار فرصتی را فراهم خواهد کرد که عکاسان بومی و غیربومی خراسان جنوبی با استفاده از توان هنری خود زیبایی‌های میراث‌فرهنگی، معماری، صنایع‌دستی و گردشگری استان و به‌عبارت‌دیگر دیار خاوران این شرقی‌ترین استان ایران‌زمین را روایت کنند.
جوانانی که با شور و انگیزه از زاویه لنز دوربین‌های خود و باز زبان هنر، تاریخ و هنر این نقطه از کشور را به نمایش خواهند گذاشت و یک رقابت سازنده را رقم خواهند زد.
بی‌شک داوران جشنواره پایه اصلی این رقابت هستند که بامهارت استادی و هنرمندانه تلاش عکاسان جوان را قضاوت و داوری خواهند کرد. داورانی که هرکدامشان استادانی بی‌رقیب در رشته تخصصی خود هستند و سابقه‌ای دیرین در هنر عکاسی دارند.
سعید محمودی ازناوه فارغ‌التحصیل رشته حفاظت و مرمت آثار تاریخی از مرکز آموزش عالی سازمان میر‌فرهنگی از داوران این جشنواره است که بیش از این چهل‌وپنج نمایشگاه انفرادی در ایران، فرانسه، کره جنوبی، سنگاپور، انگلستان، ترکیه، اسپانیا، فنلاند، آلمان برگزار کرده است.
او همچنین عضو هیئت مؤسس، عضو رسمی انجمن عکاسی میراث‌فرهنگی است.
سعید محمودی ازناوه داور جشنواره ملی عکس میراث ماندگار و دارنده نشان درجه‌یک فرهنگ و هنر رشته عکاسی اظهار کرد: ترویج فرهنگ و هنر تاریخ هر ملتی باتربیت کودکان و جوانان آن آغاز می‌شود که بخشی از این امر با آموزش مستقیم و غیرمستقیم، تشویق آنان از طریق برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای و تعامل بین هنرجویان و علاقه‌مندان به میراث ناملموس، آئین و رسوم محلی، صنایع‌دستی و آثار تاریخی و فرهنگی در این جشنواره‌ها میسر خواهد شد.
عکاس ایران‌شناس و مؤلف کتاب زیبایی‌های ایران با اشاره به اینکه میراث‌فرهنگی، گستره‌ی وسیعی از علاقه‌مندی‌های جوانان کشور ایران را در برمی‌گیرد، ادامه داد: آموزش دوره ابتدایی و متوسطه جوانان و امتزاج آنان به هنر عکاسی ره‌یافتی به ثبت سوژه‌ای بکر، خاص و متنوع عکاسی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.
دارنده نشان درجه‌یک فرهنگ و هنر رشته عکاسی و مؤلف کتاب‌خانه‌های ایرانی در پاسخ به این سؤال که خراسان جنوبی را از حیث سوژه‌های عکاسی مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی چقدر غنی می‌دانید، گفت: خراسان جنوبی گستره وسیعی از کشور ایران با تنوع اقلیمی، طبیعی با پیشینه تاریخی و فرهنگی را در برمی‌گیرد.
محمودی زناوه افزود: آثار تاریخی بسیار و جاذبه‌های گردشگری و مراسم و آئین‌های متنوع این استان موجب تشویق جوانان برای سفر به اقصی نقاط استان و عکاسی و ثبت لحظات خاص و ماندگار در خراسان جنوبی است.
او درباره راهکارهایی برای جذب بیشتر عکاسان جوان برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری یادآور شد: حمایت از انجمن‌های تخصصی مرتبط با عکاسی توسط دستگاه‌های مرتبط بافرهنگ و هنر خصوصاً وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یکی از این راهکارها و پیشنهاد‌ها است.
نویسنده کتاب تخت جمشید بارگاه تاریخ و داور جشنواره ملی عکس میراث ماندگار یادآور شد: از طرف دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی و جشنواره‌های دوره‌ایی زمینه‌ساز تربیت و پرورش جوانان هنرمند در سراسر کشور خواهد بود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا