مدیرکل

رونمایی از تندیس دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در آیین اختتامیه این جشنواره از تندیس جشنواره رونمایی کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه وردی بیان کرد: در کشور استان خراسان جنوبی را کمتر به بادگیر می‌شناسند و درحالی‌که استان خراسان جنوبی بادگیرهای بی‌نظیری دارد و بشرویه به شهر بادگیرها معروف است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: در همین راستا تندیس جشنواره از بادگیرهای خانه اسدی بشرویه الهام گرفته است و این تندیس به‌صورت چندوجهی طراحی شده به صورتی که از هر سمت نمایی جدید از بادگیرها دیده می‌شود.
شاه‌وردی گفت: این استان با موقعیت جغرافیایی خاص، فرهنگ و تمدن غنی، بافت بومی و جاذبه‌های طبیعی و بکر خود می‌تواند برای هنرمندان به‌خصوص هنرمندان عکاس، موقعیت مناسبی برای به تصویر کشیدن زیبایی‌های این منطقه باشد.
با اشاره به دعوت و میزبانی از ۶۵ عکاس برای شرکت در دومین جشنواره عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۴۴ عکاس خارج از استان و بقیه بومی بودند که در ۶ گروه به شهرستان‌های استان اعزام شدند و طی چهار روز از بناهای تاریخی، آثار ثبت جهانی و سایر آثار طبیعی و گردشگری عکس گرفتند.
او بیان کرد: خراسان جنوبی باوجود ظرفیت‌های منحصربه‌فرد کمتر شناخته شده است و امیدواریم باهنر عکاسی هنرمندان بیش‌ازپیش آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری استان در سطح کشور و جهان معرفی شود.
هیئت‌داوران این جشنواره متشکل از افشین بختیار، امیرعلی جوادیان، محمدعلی بیدختی، سعید محمودی ازناوه و بردیا سعادت بودند. براساس آخرین آمار رسمی، تعداد آثار خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی به هزار و ۱۰ اثر رسیده که از این تعداد ۷۰۳ اثر متعلق به بناهای تاریخی و ۸۰ اثر طبیعی است. این استان دارای پنج اثر ثبت جهانی است و در حال حاضر تعداد آثار شناسایی شده و ثبت نشده خراسان جنوبی ۲ هزار و ۲۰۰ اثر است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا