صنایع‌دستی

اولین نشست هم‌اندیشی پیشرانان صنایع‌دستی خراسان جنوبی برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: اولین نشست هم‌اندیشی پیشرانان صنایع‌دستی خراسان جنوبی با حضور پیشرانان رشته‌های صنایع‌دستی مزیت‌دار استان برگزار شد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: اولین نشست هم‌اندیشی پیشرانان صنایع دستی استان در راستای همکاری بخش دولتی و بانوان صنعتگر کشورو به منظور احیا و صادرات صنایع‌دستی و با برنامه‌ریزی و مدیریت درازمدت براساس برندسازی، تبلیغات بین‌المللی و صادرات، با حضور جمعی از بانوان صنعتگر استان برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیش از 200 نفر از پشتیبانان صنایع‌دستی کشور در قالب انجمن صنایع‌دستی پس از ثبت برند در سطح ملی، با همکاری وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های خارج از کشور اقدام به بازاریابی و صادرات خواهند کرد.
شاه‌وردی ادامه داد: . از 200 نفر پشتیبانان صنایع‌دستی کشور 7 نفر در رشته‌های حوله‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم، ابریشم‌‌ کشی، گلیم و بافته‌های داری و رودوزی‌های سنتی از استان خراسان جنوبی هستند که در قالب گروه‌احیا صنایع‌دستی با همدیگر همکاری می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی خطاب به پیشرانان صنایع‌دستی استان گفت: نگاه این گروه باید نگاه توسعه‌ای باشد و با برگزاری میزهای تخصصی صنایع‌دستی، تلفیق هنرهای صنایع‌دستی و پوشش هنرمندان و صنعتگران سطح استان موجب توسعه و پیشرفت صنایع‌دستی استان باشد.
شاه‌وردی افزود: تلفیق و تنوع صنایع‌دستی در صادارات خیلی مفید خواهد بود و هدف این است که پنجره‌ای جدید برای صادرات و فروش صنایع‌دستی باز شود و بتوانیم قدم‌های خوبی در این راه برداریم.
او تاکید کرد کار توسط این گروه پیشران باید با جدیت دنبال شود تا انشالله در نمایشگاه صنایع‌دستی استان اولین خروجی این گروه به‌نمایش گذاشته شود.
شاه‌وردی گفت: ما باید زمینه رشد و توسعه و رونق صنایع‌دستی را فراهم کنیم و از مهمترین نیاز‌های حوزه صنایع‌دستی هم‌جوشی است تا بتواند رونق و توسعه خود را پیش ببرد.
او بیان کرد: در راستای آموزش صنایع‌دستی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و از این پس دوره‌های آموزشی تخصصی و پیشرفته توسط اداره‌کل انجام خواهد شد و آموزش‌های مقدماتی توسط فنی‌حرفه‌ای خواهد بود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا