صنایع‌دستی

پیش‌بینی برگزاری هفته فرهنگی خوسف در کاخ سعدآباد تهران

معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی خوسف در سعدآباد برنامه‌ریزی می‌کنیم تا ظرفیت‌های خاص این منطقه از جمله سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی آن در سطح کلان معرفی شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی در جریان بازدید از ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خوسف بیان کرد: یکی از ضروریات این شهرستان، تشکیل تعاونی تامین نیاز در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است.
معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: همچنین باید طرح جامع توسعه خوسف بر اساس برندینگ تهیه شود تا زمینه‌های لازم و فضایی برای توسعه منطقه مبتنی بر درآمدزا بودن با حداقل هزینه‌ها باشد.
سید علی حسینی فرماندار خوسف هم گفت: باید برای سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی خوسف یک‌ برند خاص در نظر گرفته شود.
حسینی از معاون صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی کشور درخواست کرد: محصولات تولیدی شهرستان خوسف به‌ویژه گوهرسنگ‌ها در نمایشگاه اختصاصی تهران به نمایش گذاشته شود.
او ادامه داد: در راستای تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده سنگ‌های قیمتی استان، اولین بازارچه تخصصی گوهرتراشی با مشارکت صنعتگران بومی در روستای ملی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خور احداث می‌شود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا