صنایع‌دستی

استاندار خراسان جنوبی: مَلّه‌بافی خوسف، قابلیت جهانی شدن را دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مله خوسف، قابلیت جهانی شدن را دارد لذا پرونده این هنرصنعت باید به صورت قابل دفاع در یونسکو طراحی شود تا نتیجه‌بخش باشد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه جمعه 3 آذر در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی که با حضور معاون صنایع‌دستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی به دلیل عقب‌ماندگی‌های تاریخی در زیر ساخت‌ها دچار ضعف است و دولت سیزدهم بیشترین وقت و انرژی خود را برای جبران این کمبودها گذاشته است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی بیش از دو دهه است که از خشکسالی رنج می‌برد، گفت: بحث انتقال آب از دریای عمان را پیگیری کردیم و هم اکنون دارای پیشرفت خوب و در مرحله مسیرسازی است.
قناعت گفت: راه‌آهن از دغدغه‌های جدی مردم است که اعتبار 18 هزار میلیارد تومانی در فاز اولیه نیاز دارد که با پیگیری‌هایی که از طریق تهاتر نفتی و مجوز رهبری گرفته شد، 6 هزار میلیارد تومان نفت برای این مهم فروخته شد و به‌زودی وارد استان ما می‌شود.
او ادامه داد: گردشگری، معدن، کشاورزی و مرز در کنار صنایع‌دستی از پیشران‌های اقتصادی است و این استان 9 اثر ثبت جهانی در 6 موضوع را دارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: پارچه‌بافی مله خوسف، قابلیت جهانی شدن را دارد و پرونده این هنرصنعت باید به صورت قابل دفاع در یونسکو طراحی شود تا نتیجه‌بخش باشد.
استاندار گفت: در کنار تأمین زیرساخت‌ها، میراث‌فرهنگی هم از پیشران‌های اقتصادی خراسان جنوبی تعریف شده است.
قناعت ادامه داد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی خراسان جنوبی تخصصی شده و این نمایشگاه با محوریت هنر دست و سنگ برنامه‌ریزی شده است.
او گفت: در نمایشگاه صنایع‌دستی مشکلات صنعتگران هم بررسی شده و حضور 26 استان کشور را در نمایشگاه امسال قدر می‌دانیم و این نمایشگاه سراسری فرصتی برای ظهور و بروز صنعتگران و ایجاد بازارهای نو و زمینه‌ای برای تعالی و پیشرفت صنعتگران و استان خراسان جنوبی است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا