صنایع‌دستی

تور یک روزه قاین گردی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: تور یک روزه قاین گردی با حضور اعضای مرکز کانون پرورش فکری قاین با هدف تقویت روحیه جستجوگری و مشاهده، از اماکن تاریخی و گردشگری برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: این رویداد همزمان با هفته پژوهش و هم چنین به مناسبت روز قاینات با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات اجرا شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: قاین گردی یک روزه معطوف به جلب توجه کودکان و نوجوانان به اهمیت و ارزشمندی آثار و بناهای تاریخی، چگونگی دستیابی به آثار فرهنگی و نحوه حفظ و نگهداری آنها، آشنایی با مشاهیر شهرستان بود.
عباس‌زاده افزود: حاضرین در برنامه ضمن بازدید از موزه‌های عکس‌، مردم شناسی و مشاهیر از نزدیک با منزل سلطانی و منزل صمدی که از جمله بناهای تاریخی هستند، آشنا شدند و در ادامه پس از بازدید از موزه‌ی مشاهیر، با شخصیت‌های برجسته، عالم، محقق، شهدای شاخص، نویسنده و فرهنگی که جهت پیشرفت جامعه گام‌های موثری برداشته‌اند آشنایی بیشتری پیدا کردند.
او ادامه داد: حضور در محل گلزار شهدای انقلاب اسلامی در آرامستان شاهیک آخرین برنامه بود که پس از قرائت فاتحه برای شادی روح شهدا، از نحوه زندگی، شخصیت و نحوه شهادت آنان مطلع شدند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا