صنایع‌دستی

کلیه صنعتگران و هنرمندان واجد شرایط، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: کلیه صنعتگران و هنرمندان واجد شرایط، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی بیان کرد: پیرو وعده رئیس جمهور مبنی بر پوشش بیمه‌ای برای 10000 نفر از هنرمندان و شاغلین صنایع‌دستی و راهنمایان گردشگری و با عنایت به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر تامین مالی موضوع، لذا کلیه صنعتگران و هنرمندان واجد شرایط استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات پیش‌روی شاغلین صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان موضوع عدم پوشش بیمه‌ای و وضعیت بازنشستگی این قشر از تولیدکنندگان کشور است و شاخص‌ترین و حمایتی‌ترین اقدامی که می‌توان در حوزه سیستم اداری و دولتی برای این عزیزان انجام داد تحقق این مهم است. که به لطف خدا با پیگیری مجدانه وزیر و قول مساعد رئیس جمهور هفته گذشته این مهم به تصویب هیئت محترم دولت رسید.
فولادی از کلیه صنعتگران واجد شرایط خواست که طی یکی دو روز آتی با مراجعه به ادارات و نمایندگی‌های شهرستان‌ها نسبت به ارائه درخواست و ثبت‌نام اقدام کنند.
او گفت: شرایط برای بیمه صنعتگران و هنرمندان این است که فاقد بیمه پایه باشند،‌ مجوز دارای اعتبار داشته باشند، حداقل یک دوره مجوزشان تمدید شده باشد و یا دارای حداقل 5 سال سابقه فعالیت باشند.
فولادی خاطر نشان کرد: دارندگان درجه هنری، مهر اصالت، سرپرست خانوار و بازه سنی 40 تا 50 سال دارای اولویت خواهند بود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا