صنایع‌دستی

تقدیر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در جشن خودکفایی مددجویان امداد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تقدیر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در جشن خودکفایی مددجویان امداد خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ خانوار از مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی که با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه 1402 برگزار شد، از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به پاس حمایت جدی از کمیته امداد و همکاری در اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان قدرانی به عمل آمد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری در استان ۶۶۰ مجوز، کارت شناسایی، پروانه تولید انفرادی، اعلامیه تاسیس و پروانه کارگاهی در حوزه صنایع‌دستی استان صادر شد.
شاه‌وردی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی استان فعال هستند که هفت هزار و ۶۰۰ نفر دارای مجوز فعالیت بوده و سه هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند.
او گفت: از مجموع ۳۰۰ رشته صنایع دستی شناسایی شده در کشور ۸۰ رشته در خراسان جنوبی شناسایی شده است که صنعتگران در ۲۵ رشته فعال بوده و محصول تولید می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با حضور رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور از نمایشگاه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی که در حاشیه برگزاری جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی امداد در بیرجند برپا شده بود، بازدید کرد.
در این نمایشگاه، تعدادی از مددجویانی که با حمایت‌های کمیته امداد، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر ادارات و نهادها به خودکفایی رسیده و کارآفرین شدند، گوشه‌ای از توانایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا