صنایع‌دستی

راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در ورودی شهر سرایان

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان از راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در ورودی شهر سرایان خبر داد
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، تقی عیدی گفت: این نمایشگاه در ۱۶ غرفه از هنرمندان و صنعتگران فعال شهرستان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و یک سیاه چادر عشایری برپا شده است.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان: افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی با رویکرد معرفی صنایع‌دستی شهرستان از تاریخ ۲۹ اسفند لغایت ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری برپا خواهد بود..
عیدی ادامه داد: در این نمایشگاه از صنعتگران صنایع‌دستی این شهرستان در رشته های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، پارچه بافی، چلنگری، سفالگری،خراطی سنتی و تولیدات صنایع دستی حضور دارند.
او با بیان اینکه بازارچه‌های نوروزی در ارائه صنایع‌دستی شهرستان در ایام سفر به ویژه عید نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: بازارچه‌های صنایع دستی برای رونق کسب‌وکارهای حوزه صنایع‌دستی و معرفی فرهنگ و هنر مردم منطقه و رونق معیشت خانواده هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی تاثیر بسزایی دارند.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان خاطرنشان کرد : این بازارچه‌ها قدرت نمایش و معرفی آثار صنایع‌دستی و نیز طرح نقاط قوت و ضعف در تولید و بسته‌بندی صنایع‌دستی را خواهند داشت تا بتوان با اجرای برنامه‌ریزی‌های مدون به هنرمندان این حوزه به‌گونه موثرتری یاری رساند و اشکالات آنها شناخته و به مرور رفع کرد که این به آراسته بودن در آینده کمک بیشتری خواهد کرد.
عیدی یکی دیگر از اهداف عمده تداوم دایر بودن بازارچه‌های نوروزی را کمک به تولیدکنندگان عرصه صنایع دستی دانست و ادامه داد: این بازارچه‌ها فرصتی فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان بتوانند کالای تولیدی خود را تبلیغ و راحت‌تر آن را عرضه کرده و به فروش برسانند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا